Aging

Вчені з університету штату Орегон з’ясували, що білок Nrf2, пригноблений молекулами мікроРНК-146а, відповідальний за «поломку» в генетичному зв’язку, що викликає синдроми, пов’язані зі старінням в людському організмі.

Як пише «Сіньхуа», білок Nrf2 традиційно відіграє вирішальну роль у відновленні тканин і захисті від злоякісних новоутворень. У дослідженні фахівців Орегонського університету, опублікованому в журналі Free Radical Biology and Medicine, вчені описують цей білок одночасно як «монітор» і «передавач». Він стежить за метаболічними проблемами в організмі, реагуючи на токсини, окислювальний стрес та інше. Виявляючи проблему, білок може «включити» до 200 генів, що «ремонтують» клітини.

З віком активність Nrf2 знижується. За оцінкою вчених, у старих лабораторних тварин його рівень на 30-40% нижче, ніж у їхніх молодих представників. І відповідальні за це зниження молекули мікроРНК-146а.

Ці молекули досить відомі 1 виконують в організмі важливу функцію, схожу з тією, за яку відповідає Nrf2. Приміром, вони активують запальний процес, перешкоджаючи поширенню інфекції і сприяючи загоєнню. І рівень їх з віком, навпаки, підвищується.

З віком молекула перестає працювати належним чином, зменшуючи рівень Nrf2 в організмі. Тобто дія мікроРНК-146а йде вже не на користь, а на шкоду

, – пояснили вчені.

Зокрема, в результаті такого збою у людей розвиваються різні хронічні запальні процеси, що ведуть до захворювань серця, онкології та інших недуг. Щоб запобігти цьому, вченим належить з’ясувати, як можна зберегти баланс між Nrf2 і мікроРНК-146а.