smoking_1

У жовтні-листопаді в Україні тютюнові компанії провели масове підвищення максимальних роздрібних цін на сигарети на 5-12,5%, повідомляє Коммерсантъ-Україна, відзначаючи, що подорожчання тютюнової продукції в більшості випадків на 1 грн відбулося в умовах незмінності ставок акцизу.

За даними Ъ, виробники сигарет востаннє переглядали максимальні роздрібні ціни (МРЦ) на початку літа, коли у Верховній раді з’явився ряд ініціатив про несподіване і різке підвищення в середині року ставок акцизного податку.

Ці ініціативи так і не стали законами, але компанії згодом не знизили ціни. Навпаки, з вересня, а масово – з жовтня-листопада вони стали подавати до Міністерства доходів і зборів нові МРЦ. Зміна вартості торкнулася торгових марок у різних цінових сегментах: як сигарет з фільтром, так і без нього.

В одній із тютюнових компаній Ъ пояснили, що якщо один з виробників змінює ціни, то їх переглядають і інші. Так, ціни були переглянуті підприємством Філіп Морріс Україна. Водночас менеджер з питань фіскального регулювання компанії Олексій Калініченко заявив, що основним фактором зміни вартості сигарет стало збільшення витрат на купівлю нових акцизних марок. Він зазначив, що з 1 вересня їх ціна зросла втричі – до 14,2 коп.

У Міндоходів очікували аналогічного (на 8,7 коп.) подорожчання пачки сигарет. Однак Калініченко додає, що на перегляд МРЦ також вплинуло збільшення собівартості виробництва внаслідок значного зростання нелегальної торгівлі сигаретами. Його обсяг оцінюється у 7 млрд шт. на рік.

“Є фіксовані витрати на виробництво, дистрибуцію, і вони не залежать від обсягів виробництва. Коли виробництво падає, то частка витрат зростає і, відповідно, збільшується собівартість”, – пояснює він, відзначаючи, що при збереженні такої динаміки ринку не виключене подальше збільшення вартості продукції .

Обсяг виробництва сигарет в країні за дев’ять місяців скоротився на 13,4% (до 63,7 млрд шт.), Відповідно підвищення вартості сигарет дозволить уникнути скорочення виручки тютюнових компаній.

Директор відділу корпоративних питань JTI Україна Олександр Когут каже, що в його компанії ціни на деякі марки зросли на 8-13%, а підвищення цін не торкнулося сигарет без фільтра. Продукція за новими цінами з’являється у продажу після розпродажу залишків на складах. Проте нинішній перегляд він пояснює подорожчанням акцизної марки. Неістотно зросла вартість імпортної сировини.

У Imperial Tobacco Україна в листопаді вирішили підвищити МРЦ через появу “нових пропозицій в продуктовій лінійці”.

У коаліції За вільну від тютюнового диму Україну відзначають, що в умовах скорочення споживання тютюну метою підвищення цін є збільшення прибутку. Основною причиною зростання МРЦ на всі види сигарет в 2012-2013 роках, за їхніми оцінкам, стало не зростання акцизу, а безподаткова ціна сигарет (роздрібна ціна пачки мінус податки), яка підвищилася на тлі нульової інфляції і стабільного курсу долара.

Виробники не заперечують, що при зниженні споживання і зростанні цін вони залишаться прибутковими. Однак від цього виграє держбюджет: з кожною 1 грн підвищення ціни до бюджету йде 27 коп., сказав представник однієї із тютюнових компаній.

Джерело kommersant.ua