image
Генетики почали розуміти, чому у різних людей різні обличчя, і близькі до того, щоб знайти мутації, що призводять до вроджених каліцтв.

Учені з Національної лабораторії Лоуренса Берклі досліджували генетичну механіку форми обличчя на рівні регуляції генів. Вони проаналізували, як працюють регуляторні послідовності ДНК, які молекулярні біологи називають енхансером. Вони впливають на роботу генів, часто перебуваючи зовсім в іншій частині геному. Тонкій настройці будови лицьової частини черепа, яка робить нас несхожими один на одного, присвячена стаття в останньому випуску журналу Science.

«Наші результати показують, що тисячі енхансером в геномі людини беруть участь у розвитку лицьової частини черепа і визначають форму обличчя», – каже Аксель Візел, генетик лабораторії Берклі, керівник дослідження.

Велика частина регуляторних елементів – енхансером, знайдених у мишей, є також і у людини. Як показали вчені, багато з них розташовані на ділянках людських хромосом, асоційованих з формою обличчя і з вродженими каліцтвами.