easyJet
Лоукостів в Україні стане більше

З червня до Києва почнуть літати іспанський дискаунтер Vueling та італійський Air One. Хто ще прилетить до України?

Першим лоукостером, що виходить в Україні в 2013-му, стане іспанська Vueling Airlines. З 29 травня її літаки вирушатимуть із Барселони до Києва. Про відкриття рейсу компанія оголосила ще в лютому. Цей перевізник відноситься до типу гібридних перевізників, які надають послуги, запозичені у класичних компаній. Наприклад, Vueling, на відміну від WizzAir, продає квитки на конкретні місця і надає можливість пересадки в Мадриді.

Слідом за Vueling Airlines на український ринок виходить італійський лоукостер Air One (донька Alitalia). З 1 червня 2013 компанія почне виконувати регулярні рейси Київ – Катанья. Це вже друга спроба італійського дискаунтера попрацювати в Україні. У вересні минулого року Air One почала виконувати рейси з Києва в Мілан, але вже на початку 2013 року згорнула рейси в Україну. Незабаром після італійців рейси до Мілана (аеропорт Бергамо) відкрив лоукостер Wizz Air.

Зараз у Україні вже літають чотири авіакомпанії, які позиціонують себе як лоукостери: WizzAir, Pegasus Airlines, Air Arabia, flydubai. Але дві останні до дискаунтерів можна віднести з натяжкою. Компанії з ОАЕ більшу частину квитків продають через туроператорів, а ті квитки, які потрапляють у вільний продаж, коштують недешево. Наприклад, Air Arabia пропонує переліт з Києва до Шарджі і назад за $ 457, якщо замовляти квитки за два місяці до польоту. Рейс flydubai з Києва в Дубай і назад коштує $ 473.

У Національному плані дій на 2013 рік, затвердженому указом президента, Міністерству інфраструктури поставлено завдання залучити в країну п’ять нових бюджетних авіакомпаній. Хто, крім Vueling і Air One, зацікавиться Україною?

Хто прилетить

Міністерство інфраструктури зараз веде переговори про прихід в Україну британською easyJet, ірландської Ryanair та іншими компаній-лоукостерами, повідомив заступник міністра Дмитро Демидович. В аеропортах теж не сидять на місці. «В даний момент аеропорт «Бориспіль» веде переговори з провідними європейськими бюджетними авіаперевізниками, – повідомляється у прес-службі аеропорту. – Але до тих пір, поки не буде досягнуто згоди з усіх аспектів співробітництва, вказувати назви авіаперевізників і терміни початку їх роботи передчасно». Переговори з лоукостерами веде і другий київський міжнародний аеропорт – «Жуляни».

Підписання договору з Ryanair більше року тому анонсували мер Львова Андрій Садовий та екс-міністр інфраструктури Борис Колесніков. Планувалося, що ірландський бюджетний авіаперевізник буде літати з Києва, Львова та Донецька до Німеччини і Великобританію з травня 2012 року. Але ірландці в Україну так і не прийшли. Причина? Україна не влаштували умови, на яких наполягала Ryanair. «В Україні ірландці не хотіли приходити в регіональні аеропорти, а планували зробити ставку на вже розкручені маршрути, – розповідає співробітник відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури, знайомий з ходом переговорів. – Іншими словами, хотіли конкурувати з існуючими авіаперевізниками».

У самій компанії на тему України висловилися досить загально. «Ryanair постійно вивчає потенційно нові маршрути по всій Європі», – свідчить письмова відповідь прес-служби ірландського лоукостера.

Всерйоз розглядають вихід на український ринок компанія easyJet. «Наступного року компанія планує відкрити рейси з України в Німеччину, Великобританію, Францію та Швейцарію». Компанія, дійсно, взяла курс на розширення: з березня нинішнього року easyJet почала літати з Москви до Лондона. Правда, виконувати прямі рейси до Франції і Швейцарії британці навряд чи зможуть. Згідно з міжурядовою угодою, з України до Франції можуть літати тільки по одному авіаперевізнику – зараз це МАУ та Air France. А для рейсів до Швейцарії може не вистачити пасажирів – потреба в перельотах забезпечує МАУ, яка літає в Цюріх і Женеву.

За інформацією Forbes, c 2014 з Києва в Дюссельдорф планує виконувати рейси бюджетна донька Lufthansa German Wings. Материнська компанія планує зосередитися на своїх хабах у Мюнхені і Франкфурті. Самі компанії, за винятком Ryanair, не відповіли на запити Forbes.

Більше бюджетів

Вже літаючі в Україну бюджетні авіакомпанії в цьому році планують розширюватися. З осені flydubai планує літати в Дубай з Дніпропетровська та Одеси, Air Arabia відкриє рейс Львів – Шарджа. Донецький аеропорт веде переговори з латиським дискаунтером airBaltic, який зараз виконує польоти з Києва, Сімферополя та Одеси до Риги – з пересадкою в багато міст Європи. WizzAir з осені почне літати з Києва в Дубай. У планах угорської компанії також рейси з Донецька і Харкова в Кутаїсі, з Києва до Москви, Санкт-Петербург, Бухарест, Вільнюс, Софію.

«В українського ринку авіаперевезень великий потенціал, – сказала Наталія Артемова, комерційний директор «WizzAir Україна». – У 2012 році ми перевезли 630 тис осіб, у 2013-му, після отримання четвертого літака, плануємо перевезти понад 1 млн пасажирів».

Джерело Forbes