А ви змогли б?
А ви змогли б?

Перш ніж почати свою справу, спробуйте розібратися в собі.

Готовність до ризику.

Мова не про вміння програти всі накопичення в казино або захопленні роуп-джампінгом. Майбутній власник свого бізнесу не боїться звільнитися зі стабільної роботи або кинути престижний ВУЗ, якщо розуміє, що це оточення заважає відбутися його планам. Білл Гейтс був відрахований з другого курсу Гарварду – занадто захоплювався програмуванням. Втім, через 34 роки alma mater все ж вручила йому диплом. До того часу підприємець вже багато років очолював список Forbes. Не менш ризикованими були і вчинки Стіва Джобса, який не тільки закинув навчання, але й посварився з акціонерами і пішов з Apple.

Винахідливість.

Або, як модно тепер говорити, «креативність». Потенційно успішний продукт – це необов’язково революційний винахід. Найчастіше це ефективне рішення проблеми, яка стоїть перед великою кількістю людей. Уміння побачити таку проблему і дати їй просте рішення – це і є та «креативність», яка створює успіх бізнесмена. До Facebook було кілька соціальних мереж, кожна з яких створювалася для того, щоб полегшити спілкування. Але тільки Цукерберг побачив, що соціальна мережа може легко задовольнити потребу кожної людини в зворотному зв’язку. Федір Тютчев писав: «Нам не дано предугадать, как слово наше отзовется». Тепер це легко дізнатися – досить подивитися, скільки лайків і «розшарювання» у вашого повідомлення і які коментарі вам написали.

Комунікабельність.

Один з найвідоміших коучів з лідерства Томас Леонард говорив, що 50% нашого успіху залежить від оточення або від людей, з якими ми спілкуємося. Хороший підприємець відмінно це розуміє. Він вміє захоплювати людей своїми ідеями, вибудовувати відносини з партнерами та інвесторами. З часом його соціальний капітал стає фінансовим.

Уміння програвати.

Начебто банальна фраза: «Без поразок немає перемог». Але досвід провалу іноді цінніший постійних успіхів. Це в Україні людина, проваливши проект, ризикує отримати тавро «невдахи». У багатьох бізнес-школах і інкубаторах цінують якраз тих, хто має досвід помилок і кому не потрібно детально пояснювати, чого робити не треба.

Уміння делегувати.

Основне завдання підприємця – побудова бізнесу. Тут потрібно вміти відрізнити головні завдання від другорядних і делегувати все, що відволікає від головної мети, на якій підприємець і повинен сконцентруватися. Цією якістю відмінно володіють Білл Гейтс і Рід Хоффман.

Здоровий скептицизм.

Новий винахід або нова послуга, якими б чудовими вони не здавалися, не мають ніякого сенсу, якщо не будуть приносити гроші. Хороший бізнесмен завжди прагне побачити, чи є реальна модель монетизації тієї чи іншої ідеї. Ось відмінний приклад підприємницького скептицизму, який призводить бізнес-ангел Аркадій Морейніс: «Один знайомий інвестор задає починаючим підприємцям, які просять у нього інвестицій, лише три запитання: «Де тут гроші? Навіщо тут я? Навіщо тут ти?».

Джерело Forbes, Денис Довгополий