Новини науки. 4 січня. “Колектив японських учених створив довгоживучі клітини-вбивці, спеціалізовані на ракових клітинах”, – пише Die Zeit.

Т-лімфоцити

Група під керівництвом Хіросі Кавамото з йокогамского дослідницького центру Рікен перетворила білі кров’яні тільця в так звані ембріональні стовбурові клітини (iPS-клітини). Потім з них були створені нові клітини для боротьби з раком, які організм не може виробляти природним шляхом. Результати дослідження були опубліковані в спеціалізованому журналі Cell – Stem Cell, передає видання.

Клітини-вбивці, або Т-лімфоцити, можуть розпізнавати і знищувати чужорідні організми і хворі клітини, в тому числі і ракові, проте в більшості випадків ефективна терапія раку з їх допомогою не вдавалася, оскільки цих клітин було недостатньо і вони існували недовго. Японському колективу вдалося збільшити термін їх існування, повідомляє видання.

Однак експеримент довів тільки теоретичну застосовність методу. Питання про те, чи можна при його допомозі зцілити рак, вимагає перевірки, пише видання.

Крім того, видання зазначає, що виготовлення ембріональних стовбурових клітин вимагає вкрай тривалого часу, а дослідження групи вчених під керівництвом молекулярного біолога Жанни Лорінг з Центру регенеративної медицини (Ла Джолла) показали, що при їх виготовленні змінюється ДНК. Зокрема, були виявлені канцерогенні мутації генів.

За матеріалами Die Zeit