Учні
Учні

Як показали дослідження, результати яких були опубліковані цього тижня, вчителі, як правило, ставлять дівчаткам більш високі оцінки, ніж хлопчикам, тому що дівчатка краще поводяться на уроках.

Дослідження успішності школярів, починаючи з шестирічного віку, показали, що виставлені оцінки залежать не тільки від здібностей до навчання, але і від таких якостей, як уважність і зібраність.

Як стверджують вчені, вважається, що у дівчаток ці якості більш розвинені, тому вони мають уроджену перевагу в порівнянні з хлопчиками – навіть при рівних розумових здібностях. Це розходження починає проявлятися вже в початкових класах, і результати можна спостерігати протягом всіх років навчання аж до вузу.

В рамках цього дослідження, результати якого були опубліковані в журналі «Людські ресурси» («Journal of Human Resources»), була проаналізована успішність понад 5,8 тисяч школярів у віці від 6 до 12 років з таких предметів, як англійська мова, математика та природничі науки.

Вчені порівняли оцінки, отримані учнями при тестуванні, з оцінками, виставленими вчителями за поточну успішність. Виявилося, що з самих перших днів навчання у хлопчиків оцінки були нижчі, ніж можна було припустити за результатами тестування.

Результати дослідження узгоджуються і з тим, що у Великобританії на іспитах на атестат про загальну середню освіту (GCSE) майже 65% дівчаток отримують п’ять хороших оцінок, і лише 50% хлопчиків досягають таких же результатів. Серед студентів університетів кількість дівчат росте набагато швидше, ніж число юнаків.

Вчені з Університету штату Джорджія і Колумбійського університету, які проводили дослідження, прийшли до цікавого висновку. Виявляється, таку невідповідність оцінок можна пояснити тим, що при оцінці учнів, вчителі враховують, наскільки вони старанні у навчанні, наскільки вони здатні працювати самостійно і як часто їм потрібна допомога оточуючим, як часто вони порушують дисципліну і наскільки вміють спілкуватися з оточуючими.

З урахуванням усіх цих якостей, дівчатка володіють перевагою – причому, коли хлопчики починають поводитися так само, як їх однокласниці, відповідно поліпшуються і їх оцінки. Один з авторів дослідження Крістофер Корнуелл (Christopher Cornwell) стверджує: «Здатність, яку вчителі вважають найважливішою при оцінці учнів, це так зване «ставлення до навчання».

Само «ставлення до навчання» – поняття досить приблизне, і воно лише в загальних рисах дозволяє визначити, які почуття переживає учень по відношенню до школи в цілому. Воно включає в себе шість аспектів в оцінці школяра – уважність, наполегливість, прагнення до знань, самостійність, здатність переключати увагу і зібраність.

Думаю, всі батьки, у яких є і дочки і сини, скажуть, що дівчатка володіють всіма цими якостями ». Він підкреслив, що оцінки, які вчителі виставляють своїм учням, суб’єктивні, але при цьому вони мають великий вплив на майбутнє дітей.

Корнуелл стверджує: «На те, як складаються шкільні роки дитини, часто впливає те, як вчителі оцінюють його успішність, тобто, шкільні оцінки. Саме від оцінок залежить здатність вчитися далі в старших класах і навіть у вузі. Крім того, саме оцінки, отримані в школі, грають, як правило, найголовнішу роль при вступі до університету.

За словами вченого, проведене дослідження дозволяє пояснити той факт, що серед випускників університетів переважають дівчата – їх більше 60%, а це, на його думку, може в майбутньому призвести до витіснення чоловіків з ринку праці. І, тим не менш, вчений вважає, що, незважаючи на те, що дівчатка лише недавно почали переганяти хлопчиків, своїм вродженим перевагою в навчанні вони відрізнялися завжди.

«Я переконаний, що ця різниця між хлопчиками і дівчатками виникла не миттєво, вона існувала завжди, – говорить Корнуелл. Не можна ж сказати, що дівчатка раптово стали більш старанними, а хлопчики раптом стали незібраними і невгамовними. Вони завжди таким були, і до навчання завжди ставилися по-різному.

Просто раніше це не справляло такого впливу на рівень освіти, як зараз. У колишні часи жінки не прагнули, та й не мали особливих можливостей здобувати професію і працювати, оскільки їх багато стримувало, наприклад, відсутність надійних засобів регулювання народжуваності.

Джерело Daily Mail