Новини авто. 10 жовтня. Європейський дослідницький центр компанії Ford продемонстрував прототип капота, створеного з недорого у виробництві вуглепластикового матеріалу, який в майбутньому міг би використовуватися на масових автомобілях.

Прототип карбонового капота Ford

За словами розробників, деталь вийшла приблизно на 50 відсотків легше і в п’ять разів жорсткіше за сталевий аналог.

«Не секрет, що зниження маси машини дозволяє поліпшити показники паливної економічності, але процес швидкого і доступного виробництва у великій кількості карбонових автомобільних деталей, ніколи не був доступний, – заявила топ-менеджер дослідницького центру американської компанії Інга Веймейер. – Але тепер Ford спільно зі своїми партнерами готує рішення, яке дозволить налагодити випуск недорогих вуглепластикових автокомпонентів».

В якості партнерів «Форда» в розробці прототипу деталі брали участі співробітники інституту автомобільної інженерії університету Ахена, а також компанії Henkel, Evonik, IKV, Composite Impulse, Toho Tenax і Hightech.NRW. У Ford відзначили, що карбоновий капот відповідає всім вимогам по жорсткості і міцності.

Також деталь показала хороші результати в краш-тесті на безпеку пішоходів. Фахівці відзначили високий ступінь захисту голови пішохода завдяки спеціальному шару піни, який розташувався між двома карбоновими пластинами зверху і знизу капота.

Згідно з планами компанії, до 2020 року маса кожної моделі Ford повинна знизитися приблизно на 340 кілограмів. І цього, в тому числі, допоможуть досягти і сучасні матеріали, такі як доступний карбон. На сьогоднішній день інженери «Форда» працюють над зниженням виробничих витрат по випуску карбонових компонентів для автомобілів.

У зв’язку з цим чекати широкого використання вуглепластика на масових моделях марки в найближчому майбутньому не слід. Однак більшість технологій, які розроблені під час роботи над проектом нового композитного матеріалу, все ж планується використовувати масово.

Розробки в рамках цього проекту будуть завершені у вересні 2013 року. В якості основних цілей для своїх досліджень, крім зниження ваги і впровадження дешевого вуглепластика, «Форд» називає скорочення часу виробництва окремих деталей, зменшення витрат на остаточне доопрацювання комплектуючих та задоволення вимог з їх фарбування.

Про свій намір зайнятися розробкою легких вуглепластикових деталей «Форд» заявив у квітні поточного року. Раніше аналогічні угоди уклали BMW (з німецькою компанією SGL Group), Daimler (з японською Toray). Крім того, створенням дешевого карбону зацікавилися Honda, Nissan і General Motors.

За матеріалами Мotor