Новини України. 22 вересня. Українці нерідко знаходять у продуктах харчування сторонні предмети, а інколи і мертвих істот.

В йогурті виявився труп миші

Це може бути тарган в батоні, муха в пляшці з дитячої сумішшю, комар в кефірі, мишачі зуби і 5-сантиметрова голка в палиці ковбаси, нігті в салатах, пише “Газета київська”.

Як зазначає видання, багатьох любителів йогуртів шокував недавній випадок в Борисполі, коли в напої, купленому киянкою Оленою Ядловською, виявився труп миші. Зрозуміло, що на виробництві запевняють – технологія стерильна, а раз пляшечка відкрита, не можна довести, що мишу в неї не підкинули потім.

Менш відомий, але не менш неприємний випадок стався в Києві в березні. У супермаркеті однієї популярної мережі родина купила пакет заморожених продуктів. Не розморожуючи, висипали його в каструлю, а коли сіли обідати, в ложці разом з горошком і спаржею побачили щурячу голову. Супермаркет повернув їм гроші, проте люди все-таки змушені були звернутися в СЕС і ГУ з питань захисту прав споживачів, щоб партію перевірили.

За словами експертів, в таких одиничних випадках довести, що чужорідний предмет потрапив на виробництві, практично неможливо.

“Виробник виходить з того, що він міг потрапити іншим шляхом: підклали, підкинули і так далі. А нормативними документами для проведення лабораторних досліджень потрібно, щоб продукт був в закритій упаковці. Зазвичай виїжджає фахівець, відбирається партія, в лабораторії зразки відкривають та перевіряють”, – говорить заступник начальника ГУ захисту прав споживачів Юлія Коваленко.

Ще один випадок був пов’язаний з хлібом – в буханці знайшли зав’язки від мішка. І теж подали скаргу. Моральної компенсації за збиток у таких випадках навряд чи можна дочекатися. Можуть повернути хіба що гроші за продукт. Але фахівці говорять, що заявляти про неякісну продукцію потрібно обов’язково.

“Споживчий ринок і якість товару контролює не тільки держава, але й самі споживачі. Купивши запечене м’ясо у вакуумній упаковці і запідозривши, що воно зроблено з тухлятини, ми його і самі не будемо купувати, і сусідів та родичів відмовимо. Якщо погіршилася якість або продукція нам не подобається, це позначається на продажу. Був період, скаржилися на хліб: на ньому з’являлася помаранчева цвіль. Ми зверталися до виробника, щоб контролював якість, і в цьому році претензій стало набагато менше”, – говорить Коваленко.

В ГУ захисту прав споживачів зазначають, що характер скарг з роками не змінюється. У лідерах – торгівля простроченими товарами, доставка побутової техніки зі тріщинами та подряпинами, затримки встановлення побутової техніки.

Як пише видання, частіше споживачі страждають від виробників, але останнім часом з’явилися і скарги іншого роду. Так, мережі продовольчих магазинів піддаються “нападам” жінки приблизно 40 років, яка просто в торговому залі розкриває сік, вафлі ще до оплати на касі та з’їдає. Відразу їй “стає погано”, вона викликає “швидку” і пише скарги, що продукція несмачна, туди намішано добавки, запах чужорідний. Тільки в цьому році вона “пообідала” таким чином 5 разів. Можливо, було і більше випадків, але адміністратори магазинів не виносять сміття з хати, розуміючи, що у людини не все в порядку з головою, і відпускають її без скандалу.

Також є категорія скаржників, які намагаються заощадити на встановленні вікон, дверей, внісши тільки передоплату. Щоб не віддавати решту 20-40%, пишуть претензії до якості роботи. Іноді виробникові легше пробачити борг, ніж вплутуватися в судові розбори.

За матеріалами ТСН