Новини політики. 24 вересня. У нинішній парламентській кампанії політичні партії роблять ставку на телевізійну рекламу: на неї лідери гонки витрачають вдвічі більше, ніж на виборах 2007 року.

Аудиторія людей середнього достатку у віці 40+ охоче вірить в красиву політичну картинку

Більше 4000 політичних роликів показали сім топових телеканалів України в серпні.

Це майже в півтори тисячі разів більше, ніж у липні, на старті кампанії. Але це тільки початок. За словами політолога Тараса Березовця, число роликів буде збільшуватися, адже партії на цих виборах готові витрачати на телевізійну рекламу від 40 до 60% своїх рекламних бюджетів.

«Партії вже витратили на телевізійну рекламу вдвічі більше, ніж у 2007 році», – говорить, посилаючись на дані свого моніторингу, глава комітету ВР з питань свободи слова та інформації Юрій Стець, додаючи, що під час кампанії бюджет на медіарекламу (телебачення, радіо, білборди) в однієї партії може досягати $ 50 млн.

Сезон реклами на ТБ, зазначає політолог Володимир Фесенко, відкрила партія «Україна – Вперед!» Наталії Королевської, розмістивши 48 роликів в квітні на телеканалі «1+1». Таку поспішність експерт пояснює просто: Королевській потрібно було за короткий час підвищити впізнаваність своєї політичної сили. І це, впевнений Фесенко, їй вдалося. Згідно з опитуванням Центру Разумкова на 4 квітня рейтинг партії становив 1,2%, а на 19-е – вже 4%. Але вийшло це лише завдяки тому, що інші політичні сили в цей період реклами не розміщували, а агітацію ПР до старту кампанії і взагалі маскували під соціальну рекламу.

Однак у всіх інших випадках обчислити коефіцієнт користі від ТБ-реклами експерти не беруться. Березовець зізнається, що таких досліджень не проводиться в принципі.

«Вважайте, що реклама на ТБ – частина іміджу партії. А за імідж потрібно платити гроші. І чималі», – резюмує він, додаючи, що величезна аудиторія людей середнього достатку у віці 40+ охоче вірить в красиву політичну картинку.

Графік у більшому розмірі можна подивитися тут.

За матеріалами Фокус