Новини здоров’я. 9 серпня. Ірландські вчені знайшли нові шляхи лікування ракових захворювань.

Дослідження
Винайдено новий спосіб лікування раку

Ірландські вчені з Королівського університету Белфаста знайшли новий спосіб лікування раку гортані і шийки матки. Фахівцям Королівського центру по дослідженню ракових захворювань і клітинної біології вдалося з’ясувати, що здорові тканини, що оточують ракові пухлини, грають дуже важливу роль в боротьбі із захворюванням.

“Рак поширюється в результаті двостороннього зв’язку між раковими клітинами в пухлині і здоровими клітинами в оточуючих тканинах, – пояснив професор Денніс Макканс, який очолював групу вчених. – Ми вже знаємо, що ракові клітини внутрішньо запрограмовані для вторгнення в сусідні здорові тканини. Але клітини оточуючих тканин також відправляють повідомлення, активно заохочують ракові клітини до вторгнення. Якщо ці повідомлення, що відправляються в заражені тканини, вдасться заблокувати, то поширення раку загальмується “.

“Те, що ми виявили – це білок в неракових тканини, який може або відкривати, або закривати зв’язок між здоровою тканиною і пухлиною. Коли білок ретинобластоми (Rb) активується, поширення ракових клітин сповільнюється”, – розповів учений. Ірландським дослідникам вперше вдалося довести, що білок Rb міститься не тільки в ракових, але і в здорових клітинах, і він безпосередньо впливає на швидкість розвитку хвороби. Дану залежність вони виявили за допомогою спеціального устаткування, що дозволяє побачити розвиток реакції в тривимірному вимірюванні.

Говорячи про можливі наслідки цього відкриття для лікування раку, професор Макканс зазначив: “Сучасні методи лікування хвороби роблять акцент на самій пухлини, щоб вбити ракові клітини, перш ніж вони поширяться. Наше відкриття дозволить розробити абсолютно нові методи лікування раку, так як вплив буде проводитися на здорові клітини, які можна буде мобілізувати на протистояння і активне перешкоджання розвитку захворювання”.

“Дослідження проводилися на ракових клітинах гортані і шийки матки, але цілком можливо, що білок Rb присутній у всіх здорових тканинах, що оточують ракові пухлини, і грає аналогічну роль в поширенні хвороби. Це ми і плануємо вивчити в ході нашої подальшої роботи”, – поділився учений.

Дослідження фінансувалося найбільшою благодійною організацією Великобританії Wellcome Trust, Експериментальним центром лікування раку та Національним інститутом здоров’я США. Повний звіт був опублікований в журналі Європейської організації молекулярної біології.