Новини України. 28 липня. Новина про запуск швидкісного руху в Крим виявилася передчасною.

Навіщо потрібен Hyundai в Криму?

Цей напрямок не вигідний для пасажирів, говорять експерти, пише ЛІГАБізнесІнформ.

Урядовий портал опублікував повідомлення прес-служби Ради міністрів Автономної республіки Крим, в якому говорилося про запуск з 2013 року курсування швидкісних поїздів Hyundai і Skoda на станції Джанкой і Сімферополь.

“У даний час йде підготовка інфраструктури – вирішуються питання з електрифікацією і модернізацією майбутніх швидкісних коридорів”, – говорилося в повідомленні.

У самій Укрзалізниці не підтвердили і не спростували інформацію про анонсований запуск швидкісного руху в Криму, зазначивши, що нічого про це не знають.

Сьогодні в Україні курсують шість швидкісних електропоїздів Hyundai Roten HRCS2. Ще один склад проходить наладку, і ще три, згідно з контрактом, прибудуть в Україну до кінця року.

Укрзалізниця поки не має однозначного бачення, на яких напрямках використовувати ці поїзди, вважає Антон Кравченко, заступник голови українського Центру політичного і економічного аналізу. Але експерт впевнений, що запуск швидкісних денних електропоїздів з максимальною швидкістю 160 км / год у напрямку Київ – Сімферополь недоцільний.

“При встановлених допустимих швидкостях для поїздів HRCS2 в Україні цей напрямок не принесе вигоди пасажирам. У даному напрямку, як і раніше буде зручніше пересуватися нічними потягами, враховуючи, що довжина шляху у напрямку Київ-Сімферополь через станції Полтава, Лозова та Запоріжжі складає близько 1100 км . На електропоїздах Hyundai Roten HRCS2 поїздка займе не менше 11 годин, при тому, що зараз швидкий нічний поїзд (N12 Київ – Сімферополь “Славутич”) долає цю відстань мінімум за 13 годин “, – говорить Кравченко.

Теоретично, для швидкісного руху в Крим можна розглядати напрямки Харків-Сімферополь і Дніпропетровськ – Сімферополь, припускає експерт. Однак тут вже присутні сезонні експреси, зі швидкістю до 120 км / ч, а модернізувати колії під швидкість 160 км / год для сезонного поїзда безглуздо.

Серйозною перешкодою для запуску поїздів Hyundai Roten в напрямку Криму може стати і вартість проїзду – ціни на квитки, швидше за все, будуть конкурувати не з нічними потягами, а з більш мобільними і зручними літаками.

Навіть незважаючи на зниження цін за рахунок скасування ПДВ при продажу квитків, українці продовжують скаржитися на дорожнечу корейських поїздів. Сьогодні вартість квитка на швидкісних поїздах категорії “інтерсіті +” (Hyundai Rotem) за маршрутом Київ-Донецьк складає 349,18 грн у другому класі і 501,20 – в першому.

За зіставні гроші можна долетіти з Києва до Сімферополя. Наприклад, якщо замовити авіаквиток сьогодні, в серпні можна долетіти з аеропорту Жуляни до Сімферополя на літаках Airbus A320 авіакомпанії Wizz Air за 441 грн. при тривалості польоту 1 ч. 25 мин.

Вартість перельоту літаками авіакомпанії Aironix (Boeing 737-300/500) в серпні становить від 345,87 грн. і вище, залежно від дня вильоту і вибраного класу.

Що стосується ще чотирьох електропоїздів Hyundai Roten HRCS2, які будуть поставлені до кінця року, то, за словами Антона Кравченка, сьогодні розглядається напрямок Київ-Дніпропетровськ.

“Але там є велика складність. Існуючий швидкісний хід, по якому ходять “Столичні експреси” через Знам’янка і П’ятихатки, стане основним вантажним ходом. Тому компанія Hyundai може не дозволити експлуатацію електропоїздів на цій магістралі. Якщо ж швидкісні електропоїзди запускати через Полтаву і Лозову, довжина маршруту збільшується на 163 км (з 532 км до 695 км), а час ходу залишиться порівнянним зі “Столичним експресом”, при цьому тариф зросте не тільки через зміну категорії поїзда, але також через значне (на 31%) збільшення відстані”, – прогнозує Кравченко.

На його думку більш реальним виглядає використання частини нових експресів для збільшення кількості рейсів у напрямку Київ-Харків, де середня заповненість у другому класі сьогодні – близько 80%.

Також потенційно можна розглядати напрямок Київ-Запоріжжя.

“Це 800-тисячне місто з відносно високим середнім доходом на душу населення, який має складнощі в сполученні з Києвом. Організувавши маршрут електропоїзда по лінії Київ – Полтава – Лозова – Запоріжжя, час шляху з Києва до Запоріжжя займе близько 6:00, що може зацікавити пасажирів“, – зазначає Кравченко.

За цим маршрутом потрібно буде модернізувати тільки невелику ділянку Синельникове – Запоріжжя (80 км), так як ділянка Лозова – Синельникове в досить хорошому стані – після його підготовки до руху швидкісних електропоїздів Skoda CityElefant EJ675 зі швидкістю до 160 км / ч.

Якщо розглядати напрямок Київ – Одеса, то, швидше за все, він не буде конкурентоспроможним, враховуючи, що по автомобільній дорозі відстань – 475 км, а по з / д – 655 км (різниця 180 км – 38%), тому швидкість поїзда не зможе компенсувати більш довгий маршрут.