Новини України. 20 липня. Нещодавно дніпропетровські дайвери здійснили екстремальну підводну екскурсію місцями загибелі кораблів в Чорному морі, що лежать на глибині сотні метрів.

Дерев’яний корабель Agnes Blaikie. Загинув недалеко від Балаклави під час Кримської війни в травні 1856 р.

Поринути так глибоко в чорноморські хвилі вирішуються лише одиниці, пише газета Сегодня.

«Такі занурення непрості спочатку, тому що вони вимагають досить-таки суворою фізичної підготовки. Людина повинна бути в стані як мінімум підняти спорядження, в якому має занурюватися, висить більше ста кілограмів. Вода холодна, так як на глибині в Чорному морі температура вище восьми градусів ніколи не піднімається. Там дуже темно, і в цей раз нас супроводжував особливо щільний сутінки через те, що цвіте планктон і вода у верхніх шарах не пропускає світло», – розповів організатор експедиції дайвер Андрій Воробйов.

Дайвери неспроста вибрали суду, що спочивають на величезній глибині. Справа в тому, що десятки метрів води краще зберігають кораблі в первозданному вигляді, запобігаючи посягання на пам’ятники історії з боку вандалів і «чорних археологів». Команда підводників відвідала чотири судна, у кожного з яких трагічна доля.

«На глибині 84 метри ми сфотографували британське дерев’яне вітрильне судно Agnes Blaikie. Корабель загинув в 1856 році під час Кримської війни, коли союзна ескадра блокувала Севастополь. Також ми спустилися до двох затопленим в 1919 році підводним човнам «Гагара» і «Кашалот». «Гагара» встигла побувати у складі трьох флотів – російського, німецького та англійського – і була затоплена за рішенням англійського командування при відступі. Аналогічною була і доля «Кашалот», – розповів підводник.

До речі, Андрію навіть вдалося заплисти всередину останньої субмарини і розглянути її краще.

«Коли я проник в «Кашалот», у мене виникло таке відчуття, що човен досі несе бойове чергування: стоять стільниці, варто панель управління, штурвали – все в бойовій готовності», – поділився враженнями хлопець.

А ось четвертий корабель, відвіданий дайверами, примітний не тільки тим, що знаходиться на самій великій глибині, осіленной підводниками під час експедиції (96 м), а й самої кривавої історією.

«Пароплав «Ленін» – це найбільш трагічний корабель. Його навіть називають українським «Титаніком». Він забрав із собою на дно дві тисячі людських життів. У липні 1941 року на ньому евакуювалися люди з Одеси, Севастополя та Ялти. Але пароплав підірвався на своїх же радянських мінах. Це величезне судно, яке до цих пір лежить на морському дні ціле, всередині у нього закриті всі каюти, в яких назавжди залишилися люди », – розповів Андрій.

Вже на наступному тижні підводники знову планують спуститися до «Леніна», щоб постаратися зробити якісну фото-і відеозйомку, тому що в минулий раз відобразити його не вдалося через погану видимість на глибині.

До кінця літа Андрій Воробйов планує зануритися до ще одного судна.

«Найближчим часом я сподіваюся відвідати в глибинах Чорного моря 400-річну галеру, що лежить на глибині 120 метрів. Вона перевозила великий вантаж амфор. Головне для мене не стільки дістати амфору, скільки доторкнутися до такої давньої історії», – поділився своїми планами дайвер.