Новини науки. 12 липня. Астрономи за допомогою космічного телескопа “Хаббл” виявили новий, п’ятий за рахунком супутник у карликової планети Плутон.

Супутник P5 – найменший серед супутників Плутона

Новий супутник, який отримав позначення P5, – найменший серед супутників Плутона. Його діаметр становить від 15 до 24 кілометрів.

P5 був виявлений в результаті аналізу дев’яти окремих наборів зображень, отриманих “Хабблом” з 26 червня по 9 липня

Найбільший супутник Плутона – Харон – має 1,04 тисячі кілометрів в діаметрі (сам Плутон, в 2006 році розжалуваний з “повноправних” планет в карликові, лише в два рази більше за нього – 2,3 тисячі кілометрів в діаметрі). Два інших супутника – Никта (Нікc) і Гідра, які були виявлені “Хабблом” в 2005 році, значно менше, їх діаметр 32 і 113 кілометрів відповідно. Четвертий супутник Плутона P4, рік тому також відкритий за допомогою “Хаббла”, має діаметр від 13 до 34 кілометрів.

“Місяця (Плутона) формують серію акуратно вкладених орбіт на зразок матрьошок”, – сказав керівник наглядової групи Марк Шуолтер (Mark Showalter) з американського Інституту SETI (проблем пошуку позаземних цивілізацій).

Відкриття може виявитися корисним для зонда New Horizons, який буде досліджувати Плутон в 2015 році.

Новий супутник повинен буде знайти офіційну назву. Згідно правилам Міжнародного астрономічного союзу, супутники Плутона повинні отримувати імена персонажів греко-римської міфології, пов’язаних з підземним царством Аїда.

Назвати планету Плутоном в 1930-му році запропонувала 11-річна британська школярка Венеція Берні.

За матеріалами РИА Новости