Новини науки. 26 липня. Астрономи виявили в системі Кеплер-30 екзопланети і зірку, схожі на Сонячну систему.

Зірка Кеплер-30 за розміром нагадує Сонце

Зірка Кеплер-30 за розміром нагадує Сонце. За допомогою орбітального телескопа з ідентичною назвою «Кеплер» астрономам вдалося виявити три обертаються навколо неї екзопланети. Одна з них має діаметр в 4, а дві інші – більш ніж в 10 разів перевищують діаметр Землі. Період їх обігу становить 29, 60 і 143 дня відповідно.

Астрономи показали, що всі виявлені екзопланети обертаються в одній площині і вісь їх обертання майже збігається з віссю обертання самої зірки. Відкриття вдалося зробити завдяки спостереженням за великими плямами на поверхні зірки. Обертаючись разом із зіркою, вони зменшують її світіння кожні 16 днів. Вчені виявили, що положення всіх трьох планет часто збігається з положенням зоряних плям. Оскільки розмір плям набагато менше розміру самої зірки, то такий збіг означає, що нахил орбіт планет майже не відрізняється.

Збіг площин орбіт планет до сих пір була унікальна для Сонячної системи. Воно є головним свідченням утворення планет з протопланетного диска. Крім того, збіг площин орбіт говорить про те, що планети системи не відчували сильних гравітаційних впливів ззовні. Виявлення у екзопланет плоских орбіт має значення для розуміння поширеності в Галактиці систем, подібних нашій.

Пошук екзопланет «Кеплером» заснований на фіксації періодичності проходження планет між зіркою і телескопом та аналізі цих даних.

За матеріалами lenta.ru