Новини політики. 11 червня. Затягування страхових виплат, банкрутство ряду страхових компаній і регулярне підвищення тарифів ОСАГО спонукало одного з народних депутатів, члена парламентського комітету з питань фінансової і банківської діяльності, податкової та митної політики запропонувати кардинальне рішення проблеми.

автомобіль
«Автоцивілку» підвозять до ліквідації

Вже подано законопроект про скасування обов’язковості “автоцивілки”. Страховики вважають цю ініціативу згубною для ринку, повідомляє видання Комерсант-Україна.

Позафракційний депутат Валерій Шаманов запропонував скасувати обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (ОСАГО).

Вчора ввечері відповідний законопроект № 10589 був поданий до Верховної ради.

Згідно з документом, гарантійні внески, сплачені страховою компанією (СК) до фонду захисту потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах, з урахуванням інвестиційного доходу, отриманого від їх розміщення, підлягають поверненню страхувальнику протягом трьох років з моменту вступу закону в силу. Виняток становлять СК, щодо яких здійснюється процедура ліквідації та / або банкрутства.

Настільки кардинальне рішення багаторічних проблем ринку депутат пояснює турботою про водіїв.

«Метою законопроекту є вирішення проблемних питань, які виникли навколо Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ), і стимулювання страховиків надавати більш якісні послуги в сфері автомобільного страхування“, – говориться в пояснювальній записці до документа.

Обов’язкове страхування відповідальності діє в Україну з 1 січня 2005 року. За сім років покриття парку автомобілів досягло лише 90%, але навіть ця планка могла виявитися недосяжною, якщо б в 2008 році Верховна рада не підвищила штрафи за відсутність ОСЦПВ з 0,5-1 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8,5-17 грн) до 25-50 мінімумів (425-850 грн). Для порівняння, в середньому вартість страхового поліса в Києві становить близько 700 грн, хоча його ціна в кожному конкретному випадку залежить від багатьох коефіцієнтів.

Страховики шоковані пропозицією пана Шаманова.

«Це повна маячня! Обов’язкове страхування цивільної відповідальності – це міжнародне вимога », – зазначає керівник відділу андеррайтингу страхової компанії «QBE Україна» Святослав Ярошевич.

Без «зеленої карти», яка є доповненням до полісу ОСЦПВ, автомобіліст просто не зможе виїхати за межі країни. До того ж для СК, що працюють з населенням, «автоцивілка» залишається основним драйвером зростання. Тільки в минулому році ринок ОСАГО виріс на третину.

Якщо компанії зіткнуться з припиненням припливу нових клієнтів, їх фінансовий стан різко погіршиться, визнає автор законопроекту. До того ж виникнуть проблеми з поверненням коштів бюро. «Коштів в фондах МТСБУ зараз менше, ніж потрібно було б повернути компаніям-членам бюро в разі прийняття закону», – констатує пан Литвин.

Колега Валерія Шаманова по комітету, народний депутат Андрій Пінчук, який курирує питання страхування, підтримує запропоновану ініціативу.

«ОСАГО – соціальний вид страхування, але страховий ринок неадекватно ставиться до запропонованої державою можливості: за рахунок премій по ОСАГО компанії прагнуть покрити всі свої витрати, не дотримуючись при цьому права клієнтів – кількість скарг від них постійно зростає», – каже пан Пінчук.

На його думку, вірогідність того, що закон таки приймуть, є.

«Такий законопроект буде популярним серед українців, тому напередодні виборів депутати цілком можуть його підтримати», – припускає він.