Новини технології. 3 червня. Харківські вчені планують вийти на світовий ринок тракторних гідроприводів.

трактор
З новим гідроприводом трактористам буде легше управляти машиною

Учені кафедри автомобіле-і тракторобудування НТУ “Харківський політехнічний інститут” (ХПІ) завершили розробку конструкторської документації об’ємного гідроприводу для тракторної техніки, потужністю 350 л.с.

За словами завідувача кафедрою автомобіле-і тракторобудування ХПІ Вадима Самородова, конструкція була розроблена на основі складного математичного аналізу схеми пристрою. В комплекті документації – близько 120 основних креслень і близько 1,5 тис. другорядних.

У розробці використано досвід виробництва аналогічних приводів для військової техніки. Як зазначив Самородов, замовник розробки – АТ “УПЕК” (Харків), яке вже почало підготовку виробництва нового виробу на ПрАТ “Лозівський ковальсько-механічний завод” (ЛКМЗ).

Обсяг виконаних на кафедрі робіт склав 500 тис.грн. Зараз конструктори інституту разом з технологами ЛКМЗ узгоджують технологію виробництва нового приводу.

Планується, що дослідний зразок буде виготовлений у вересні-жовтні, після чого пройдуть його стендові випробування, а потім – випробування в складі трактора.

Надалі роботу зі створення гідроприводу планується висунути на здобуття державної премії.

За даними Самородова, створення гідроприводу є значним досягненням Україні. В процесі підготовки конструкторських робіт і пошуку аналогів було встановлено, що подібні розробки є не у всіх розвинених країнах. Гідроприводи розробляють і проводять в США, Німеччині, Голландії, Італії та Англії. Є також гідроприводи китайського виробництва.

Гідроприводи роблять роботу оператора тракторної техніки комфортною. Крім цього, збільшується швидкість трактора при переїздах з поля на поле.

Зазвичай швидкість важкого трактора становить до 40 км / год, трактори виробництва Німеччини з гідроприводом розвивають швидкість до 60 км / год. Таку швидкість дозволяє розвивати і гідропривід розробки ХПІ.

Як зазначив директор з досліджень і розробок УПЕК Едуард Сімсон, налагодження виробництва гідроприводів – стратегічний напрямок для УПЕК. Ринком збуту для нових виробів можуть бути Білорусь, Росія, Казахстан, а також такі країни Європи, як Чехія і Словаччина. Для Білорусі буде цікавим пропозиція встановлювати приводи на їх потужні трактори, а також на техніку ряду заводів в Росії та Україні.

Також Сімсон повідомив, що при виробництві об’ємних гідроприводів планується впроваджувати нові технології, які дозволять ще покращити їх характеристики. Зокрема, обробка деталей струмами високої частоти зменшить їх розміри і габарити виробу в цілому, а також знизить вартість матеріалів.

За матеріалами SQ