Новини здоров’я. 8 червня. Шведські вчені провели першу фазу клінічних випробувань вакцини від хвороби Альцгеймера.

вакцина, лікар
Вакцину від хвороби Альцгеймера випробували на людях

Результати роботи, виконаної під керівництвом Бенгта Вінблад (Bength Winblad) з Каролінського інституту (Karolinska Institutet) та за підтримки компанії Novartis, опубліковані в журналі Lancet Neurology.

Згідно з однією з поширених гіпотез, причиною виникнення хвороби Альцгеймера є відкладення білка під назвою бета-амілоїд в тканинах мозку.

Вінблад з колегами розробили вакцину CAD106, яка викликає вироблення антитіл до бета-амілоїд без активації специфічного типу Т-клітин.

Десять років тому інша група вчених розробила вакцину, яка активувала спрямовані проти бета-амілоїду Т-клітини. Препарат мав велику кількість побічних ефектів, внаслідок чого випробування були припинені.

У першій фазі клінічних випробувань брали участь пацієнти віком від 50 до 80 років з помірним ступенем розвитку захворювання. В ході експерименту перша група учасників отримувала підшкірні ін’єкції 50 мікрограмів CAD106, друга – 150 мікрограмів, а третя – плацебо. Кожен пацієнт з першої і другої групи отримав три підшкірні ін’єкції.

Для оцінки безпеки CAD106 хворих обстежували за допомогою МРТ, електрокардіографії, електроенцефалографії, а також різних видів фізіологічного та неврологічного тестування. Ефективність вакцини показувало наявність в крові пацієнтів антитіл до бета-амілоїд.

У результаті ін’єкцій у 80 % пацієнтів почалося самостійне вироблення антитіл до бета-амілоїд, яке зберігалося протягом трьох років.

Вінблад зазначив, що для підтвердження ефективності вакцини потрібно більш масштабне дослідження, але вже зараз можна зробити попередні висновки про відсутність побічних ефектів препарату.

Третя фаза клінічних випробувань іншої вакцини від хвороби Альцгеймера, розробленої Давидом Уїлкинсоном (David Wilkinson) і його колегами з університету Саутгемптона, почалася в 2011 році. У дослідженні беруть участь 10 000 пацієнтів.

Попередні випробування вакцини показали, що вона очищає мозок від амілоїдних бляшок і стримує розвиток захворювання.

За матеріалами МЕД.Новости