Новини економіки. 19 травня. Перший день торгів акціями найбільшої в світі соціальної мережі “Фейсбук”, що об’єднує більше 900 млн інтернет-користувачів, виявився не таким тріумфальним, як прогнозували багато експертів.

Дебют Facebook на біржі розчарував експертів

Після завершення торгів на нью-йоркській фондовій біржі НАСДАК папери “Фейсбук“, що отримали символ FB, коштували 38,23 долара, продемонструвавши зростання всього на 0,23 долара в порівнянні з ціною розміщення.

Торгівля акціями “Фейсбук” почалася в умовах ажіотажного попиту відразу з 42,05 долара за акцію. Торги стартували в 11:32 за часом Східного узбережжя США – на півгодини пізніше, ніж планувалося. Як пояснила НАСДАК, це було викликано технічними проблемами, пов’язаними з великим числом заявок на здійснення операцій з акціями компаніями.

На першій хвилині торгів ціна акцій досягла позначки в 45 доларів, проте подальшого зростання не було. Ціна акцій почала знижуватися, досягши рівня в 38 доларів, що змусило великі інвесткомпанії, які проводили розміщення акцій на біржі – “Морган Стенлі”, “Джей-Пі Морган” та “Голдман Сакс”, втрутитися в хід торгів і зупинити падіння. Ринкова капіталізація компанії після першого дня на біржі склала 105 млрд доларів.

Таким чином, дебют “Фейсбук” на біржі розчарував багатьох експертів, які передбачали ажіотажний попит на акції з боку інвесторів і їх зростання в перший же день торгів на 30-50%.

Аналітики називають декілька причин події: велика кількість акцій, запропонованих до продажу, загальна нестабільність фондового ринку через проблеми у світовій економіці, недавнє рішення найбільшого світового виробника автомобілів “Дженерал моторс” відмовитися від реклами в “Фейсбук”.

Перед виходом мережі на біржу багато експертів попереджали потенційних інвесторів про те, що незважаючи на її величезну популярність у всьому світі, бізнес-модель “Фейсбук”, до 80% виручки якої припадає на рекламні доходи, в довгостроковому плані може бути неефективною. Крім того, компанія поки не навчилася отримувати прибуток з зростаючого числа користувачів, які отримують доступ до неї через мобільні пристрої, а не стаціонарні комп’ютери.

Незважаючи на неоднозначний старт, вихід соцмережі на біржу, тим не менш, став найбільшим в історії американських інтернет-компаній, побивши попередній рекорд компанії “Гугл”. У четвер увечері “Фейсбук” розмістила серед інвесторів 421 млн цінних паперів за ціною 38 доларів, виручивши у результаті 16 млрд доларів. Сама компанія, таким чином, була оцінена в 104 млрд доларів. Найближчим часом соцмережа може прийняти рішення розмістити додаткові акції, що збільшить загальний обсяг її розміщення на біржі до 18,4 млрд доларів.

За матеріалами ИТАР-ТАСС