Новини технологій. 17 квітня. Розробник пошукової системи та засновник компанії Google Сергій Брін заявив, що  Apple і Facebook становлять загрозу для «відкритого» інтернету.

Сергій Брін
Сергій Брін

Зараз у це складно повірити, але колись Стів Джобс був проти сторонніх додатків для iPhone, якими ми їх звикли бачити зараз. На WWDC 2007 він говорив виключно про веб-додатках під мобільний браузер Safari. Скотт Форсталл навіть вийшов тоді на сцену лише для того, щоб показати одну з таких «програм». Проте веб-додатки, що називається, «не пішли» – а в стінах Apple до того моменту вже щосили кипіла робота над App Store.

Словом, додатки покинули всесвітню павутину, так толком в ній і не влаштувавшись. У минулий вікенд співзасновник Google Сергій Брін звернув увагу на один негативний наслідок від цього переходу.

Думка, яку сформулював Сергій, дуже проста, але вона поки мало кому приходила в голову. В інтерв’ю The Guardian він поскаржився, що Apple і Facebook розвивають пропрієтарні платформи, що сприяють роз’єднанню інтернету. Ось що він мав на увазі:

Багато інформації може бути втрачено. Наприклад, вся інформація в додатках. Ці дані не можуть бути проскановані пошуковим роботом. Ви не можете знайти їх.

Тут і сперечатися нічого. Якщо контент – чи це текст, чи картинка – ексклюзиву для програми, то через пошуковик його не відшукаєш! Це не проблема зараз, благо дані, навіть якщо вони і присутні в програмі, найчастіше дублюються в інтернет. Але у міру зростання популярності програм це цілком може стати проблемою.

Інша справа, що загальна відкритість і доступність на руку конторі Бріна. Google заробляє свої мільярди на рекламному сервісі AdWords, важливою складовою якого є поведінковий таргетинг. Система дивиться, що Ви відвідуєте, і на підставі цього показує вам строго певну рекламу. Програми ж сюди не вписуються ніяким чином, оскільки дані про ваші дії всередині них не потрапляють в треті руки. Так що Сергій, хоч він і дуже розумний, виражається все ж трішки упереджено.