Новини технологій. 9 квітня. Слово iPad – назва планшетів компанії Apple – може стати прозивним завдяки величезній популярності цих пристроїв.

У багатьох назва iPad асоціюється з будь-яким планшетним комп'ютером

Історія знає чимало прикладів, коли назва якого продукту стає загальновживаною. Наприклад, памперсами часто іменують всі підгузники з вологопоглинаючі шаром, а не тільки вироби Pampers компанії Procter & Gamble. А словом «гуглити» нерідко називають процес пошуку інформації в Інтернеті.

Планшети компанії Apple фактично поклали початок новій епосі портативних комп’ютерів. За оцінками, в 2011 році обсяг світового ринку таких пристроїв досяг 65,2 млн штук. Частка компанії, що реалізувала 40,5 млн «айпадів», склала 62%.

У багатьох користувачів назва iPad асоціюється з будь-яким планшетним комп’ютером, а не тільки з виробами Apple. З одного боку, це вказує на лідируючі ринкові позиції компанії, з іншого – таїть певну небезпеку: перехід товарного знака в загальне вживання призводить до припинення його правового захисту і відкриває можливість його використання будь-яким виробником.

Деяким компаніям навіть доводиться організовувати спеціальні маркетингові акції, щоб не допустити перетворення своєї торгової марки в загальновживаний термін. Як приклад згадаймо фірму Xerox, ім’ям якої дуже часто називають будь-яку копіювальну техніку.

Виробникові довелося неабияк потрудитися, щоб викорінити загальне слово «xerox» з англійської мови, замінивши його на «копір» (photocopier). Проте якщо з рекламних матеріалів слово «ксерокс» щодо будь-яких копіювальних апаратів майже зникло, в живій мові воно як і раніше є загальним.

За матеріалами Компьюлента