Новини науки. 6 березня. Групі дослідників з Великобританії і Канади вдалося довести наявність прямого еволюційного зв’язку між сучасною людиною (Homo sapiens) і викопною червоподібною істотою пікайею (Pikaia gracilens), що досягала у довжину всього 5 сантиметрів.

Хордові - наймолодший серед типів тварин

Вивчивши скам’янілі останки 114 представників даного виду, вчені представили світовій науковій громадськості переконливі докази того, що пікайя є предком всіх представників типу хордових.

Про це йдеться в статті, яку опублікували в британському науковому журналі “Biological reviews” професор Кембриджського університету Саймон Конуей Морріс і канадський палеонтолог Жан-Бернар Карон з університету Торонто.

Хордові – наймолодший серед типів тварин. Його представників об’єднує наявність первинного спинного хребта – хорди – хоча б на одному з етапів розвитку організму (у багатьох видів вона потім заміщається більш складною структурою – хребтом), вказують автори. Всебічне вивчення численних зразків із застосуванням сучасних технологій дозволило вченим обгрунтувати свою гіпотезу. На їхню думку, це дозволяє стверджувати, що пікайя була найбільш древнім і примітивним з представників даного типу.

Викопні останки пікайї зустрічаються у відкладеннях, що датуються 500-505 млн років до н.е. Даний вид був вперше описаний більше 100 років тому, в 1911 році, американським палеонтологом Чарльзом Уолкоттом, який здійснив безліч відкриттів серед знаменитих сланцевих формацій Берджес-Шейл в Скелястих горах Британської Колумбії (Канада). Імовірно представники даного виду вели приденний спосіб життя і пересувалися у воді, згинаючи задню частину тулуба.

“Останки примітивних хордових – дуже рідкісна знахідка. Через відсутність спинного хребта та інших кісткових структур, які могли б закам’яніти, у таких істот як пікайя не було практично ніяких шансів залишити свідоцтва свого існування для нащадків, – зазначає Карон. – Проте, в унікальних умовах Берджес-Шейл це виявилося можливим. Ми сподіваємося, що подальші дослідження – як у полі, так і в лабораторіях, дозволять виявити нові види, які проллють світло на історію походження людини”.

За матеріалами ИТАР-ТАСС