Новини технологій. 28 лютого. Перший двосистемний електропоїзд виробництва Skoda Vagonka (Чехія) прибуде в Україну вже в березні поточного року.

Перші поїзди будуть в Україні вже в березні

Про це заявив перший заступник генерального директора «Укрзалізниці» Микола Сергієнко, повідомляє прес-служба відомства.

«Днями на заводі виробника в Чехії почнуться експлуатаційні випробування першого поїзда. Заплановано, що 12 березня комісія «Укрзалізниці» буде приймати електропоїзда. Згідно з угодою між Південною залізницею та компанією Skoda передбачено придбання двох двосистемних двоповерхових електропоїздів, по 6 вагонів кожний. Другий поїзд прибуде в Україну в квітні поточного року», – розповів Сергієнко.

Залізничники планують, що новий рухомий склад буде задіяний на маршруті Харків – Дніпропетровськ – Донецьк і обслуговуватися на Південній залізниці в депо Харкова, яке спеціально облаштовано для нового пасажирського рухомого складу.

Що стосується технічних характеристик, то чеські поїзда будуть розвивати швидкість до 160 км /год.

«Але найбільшою перевагою для нас є те, що поїзд двосистемний, – тобто може експлуатуватися на ділянках, електрифікованих як постійним, так і змінним, струмом», – повідомив перший заступник глави галузі.

Нові чеські потяги складатимуться з 6 вагонів, кожен з яких буде містити по 126 місць, загальна кількість місць, – 626, корпус виконаний із спеціального алюмінію. Передбачені місця першого і другого класів. Зокрема, другі поверхи двох вагонів будуть першого класу, решта – другого. Крім того, електропоїзди обладнані місцями для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями – в кожному поїзді по 4 підйомника для візків, спеціально облаштовані санітарні вузли. Подібні поїзда вже тривалий час успішно експлуатуються в Чехії та Литві.

Щодо персоналу, який обслуговуватиме електропоїзди, то перша група українських машиністів-інструкторів і технічних фахівців вже пройшла курс навчання в Чехії. Також з 5 березня наступні дві групи українських фахівців, чисельністю по 10 осіб, будуть направлені на навчання. Усі витрати на навчання наших фахівців взяла на себе чеська сторона.

Також Микола Сергієнко зазначив, що поїзди виробництва Skoda матимуть гарантійне обслуговування – 24 місяці з моменту початку експлуатації, а на початку експлуатації та під час проведення Євро-2012, в Україну прибудуть чеські інженери-випробувачі, які допомагатимуть нашим фахівцям експлуатувати і обслуговувати електропоїзди .

Крім того, міжремонтні терміни збільшені в 3 рази в порівняння з поїздами, які в даний час експлуатуються на залізницях. Загальний термін експлуатації поїзда – 40 років (що практично в 2 рази більше, ніж в даний час). Щодо перспектив подальшого придбання чеських електропоїздів «Укрзалізницею», то перший заступник генерального директора повідомив, що чеський виробник у такому разі готовий розглянути можливість локалізації виробництва в Україні.

Джерело НБН