Новини науки. 21 грудня. НАСА підтвердило відкриття за межами Сонячної системи двох екзопланет, які розміром порівняні з Землею і обертаються навколо зірки такого ж типу, як наше Сонце, тільки трохи менше і холодніше.

Обидві планети розжарені і не придатні для життя

Об’єкти Кеплер-20і і Кеплер-20еф розташовані занадто близько до свого світила, поза так званою жилою зоною. Це означає, що температура екзопланет занадто висока, щоб на їх поверхні могла існувати рідка вода, що вважається найважливішою передумовою для виникнення життя.

Лабораторія реактивного руху НАСА в Пасадені (штат Каліфорнія) у вівторок представила останні результати перевірки спостережень, виконаних космічними телескопами “Кеплер”, “Спітцер” і наземними телескопами в 2009-2010 роки.

“Кеплер” при спостереженні за зірками фіксує найменші зміни їх яскравості. Такі зміни можуть свідчити про наявність у зірки планети, яка, перетинаючи диск світила, образно кажучи, затінює його. Потрібно зареєструвати три такі випадки, щоб підтвердити відкриття нової планети. Крім того, при перевірці відкриття Кеплер-20і і Кеплер-20еф астрономи застосували комп’ютерну програму “Блендер”, що дозволяє усунути різного роду перешкоди у вигляді астрономічних аномалій, здатних імітувати планети.

Періоди обертання Кеплер-20і і Кеплер-20еф становить 6,1 і 19,6 дня відповідно. Це означає, що обидва об’єкти розжарені і не придатні для життя. Температура першої екзопланети досягає 760 градусів за Цельсієм, при яких плавиться скло. Друга розпечена до 427 градусів, і в цьому плані ідентична середній температурі на Меркурії.

“Головне завдання “Кеплера”- пошук екзопланет, порівнянних із Землею і розташованих в межах жилої зони. Нове відкриття вперше продемонструвало те, що планети розміром із Землю, що обертаються навколо зірки, існують і ми можемо їх засікти”, – підкреслив керівник дослідження Франсуа Фресс з Центру астрофізики при Гарвардському університеті та Смітсонієвських інститутах в Кембриджі (штат Массачусетс).

Обидві екзопланети розташовані в сузір’ї Ліри на відстані приблизно 1 тис світлових років від нашої планети. Кеплер-20і і Кеплер-20еф входять в систему з п’яти екзопланет. Три інших об’єкта в системі більше Землі, але менше Нептуна. Їх періоди обертання складають 3,7, 10,9 і 77,6 дня відповідно.

За матеріалами ИТАР-ТАСС