Новини авто. 21 грудня. Україна втратила шанс залучити іноземні інвестиції для розвитку автомобілебудування і можливість вигідно продавати свої авто в Європі.

Україна втратила шанс на інвестиції і ринок збуту через некомпетентну владу

Всі шанси пропали після того, як українська влада не підписала Угоди про асоціацію з ЄС.

Угода з ЄС передбачає поступове зниження нинішніх 10% мита до 0%. Це повинно було статися поступово, протягом 10 років. Щороку мінус 1%. Відповідно, якщо угода набула б чинності з 2012 року, то до 2022-го мито на автомобілі з ЄС було б 0%.

Паралельно, з того дня, коли ця угода набула б чинності, скасували б мито на експорт українських автомобілів у країни ЄС, пише autoconsulting.

Через 10 років мито на автомобілі з ЄС досягло б 0%, угодою був передбачений додатковий 5-річний період. Протягом 3 років буде діяти така ж схема захисту українського ринку, а 2 роки Україна зможе підвищувати мито на підставі оцінки збитку, нанесеного національному автопрому. Буде збиток – мито підвищать. Якщо ні – ні.

Угода про зону вільної торгівлі з ЄС передбачала і адекватне зниження мит на українські товари. Українські автозаводи мали б можливість постачати в країни ЄС без мита автомобілі. Теперішні моделі в ЄС не пустили б з технічних причин, невідповідності нормам Євро тощо. Але автозаводи ЗАЗ, Богдан і Єврокар могли б зацікавити тих виробників, які прагнуть освоювати ринок ЄС, організувати виробництво своїх моделей в Україні. А значить, Україна б отримала технології та робочі місця.

Це могло бути як спільне виробництво, так і контрактна збірка, коли всі права на випущену продукцію були б у замовника такого виробництва. Європейський ринок – другий в світі за величиною, напевно зацікавив би потенційних партнерів.

Сьогодні, єдиний інвестор, який прийшов до нас з інвестиціями за 20 років – була південнокорейська Daewoo, яка інвестувала в СП “АвтоЗАЗ-Daewoo” раніше, ніж перший долар був вкладений в Росію. Але після 20 років можна констатувати, що інвестиційну боротьбу Україна повністю програла Росії, куди кинулися майже всі активні автомобільні автокомпанії. Більше того, ми вже купуємо автомобілі Hyundai, Kia, Renault, Volkswagen, випущені на автозаводах в Росії, а скоро будемо купувати і Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Ford, Nissan, Toyota і т.д.

Україна програла не лише потужному сусідові – Росії, але і таким країнам, як Словаччина, Угорщина, Чехія, Румунія і навіть Болгарія. Там або вже створені автозаводи, або вони в стадії завершення. У цих країнах дуже невеликий власний ринок, а рішення про будівництво там своїх виробництв прийняли через можливість поставляти авто без мит до країн ЄС.

При прагматичному підході, Україна могла б надолужити згаяне, до того ж володіючи власним великим ринком (Україна в 2008 році була на 7-му місці серед європейських країн за обсягом авторинку), а також можливістю торгувати з країнами СНД, Україна була б привабливою територією в Європі, для розміщення автозаводів і виробників комплектуючих, пише видання.

Цей шанс також упущений. І це був шанс залишитися в числі прогресивних розвинених країн із сучасним автовиробництвом.

Натомість, Україна отримала вкрай невигідну для нас зону вільної торгівлі країн СНД, де мита можуть бути введені в будь-який момент і все буде вирішуватися в чужих судах. Ця зона зробила з Україну ринком збуту для автомобілів, вироблених в Росії і дасть нам маленький шанс поставляти авто в Росію, але до певного моменту.

За матеріалами autoconsulting