Новини технологій. 8 грудня. Один із принципів – над створенням геніального продукту не повинен працювати натовп людей

Google
Google

Історії неймовірного успіху компаній Google, Apple, Amazon переказують, переписують і екранізують, а їх засновники перетворилися на живі легенди. Але мало хто замислюється про те, як бути поруч з цими засновниками і працювати на них. Нещодавно до друку вийшли книги, де колишні співробітники компаній чесно розповідали про свою роботу пліч-о-пліч зі Стівом Джобсом, Джефом Безосом, Ларрі Пейджемомо та Сергієм Бріном.

Пристрасть і віра в те, що вони послані змінити світ, – ось те, що об’єднує всіх відомих людей. І саме цією вірою вони заражають своїх співробітників. Тих, хто приходив працювати з Джобсом, Безосом і Бріном, залучали до чіткої місії і набору зрозумілих цінностей: фокус на користувача і вимога виконувати свою роботу на всі 100%. Абсолютно всі співробітники поділяли відчуття, що вони створюють цілий новий бізнес, окремий світ, і це відчуття допомагало часом справлятися з немислимими вимогами роботодавця. При цьому креативність і творчий політ не просто віталися, вони постійно заохочувалися. Джей Елліот у своїй книзі «Шлях Стіва Джобса» (The Steve Jobs Way) розповідає, як перед випуском першого комп’ютера Mac Джобс попросив усіх співробітників розписатися на внутрішній панелі – точно так само, як художники підписують створені ними картини.

Мікроменеджмент – це те, чого власники сьогоднішніх технологічних імперій не соромилися ніколи. Ніщо не буває занадто незначним, вважали Джобс і Безос. Так, Джобс часто говорив: «Я продукт. Що відбувається, коли покупець виймає мене з коробки і включає? »А Безос змусив повністю змінити спосіб упаковки товарів, куплених через Amazon, після скарги старої жінки на складності з розкриттям упаковок.

Увага до деталей в компанії Google вилилася в щотижневі зустрічі з співробітниками, які проходять під кодовою назвою TGIF (Thanks God its Friday – Слава богу, сьогодні п’ятниця). Під час цих зустрічей може висловитися кожен співробітник. Джобс волів інший підхід: він міг у будь-який момент особисто підійти до робочого столу будь-якого із співробітників і вимагати пояснити, над чим той працює і для чого це потрібно. Розповідають, що найчастіше відповіддю Джобса на цю розповідь була розгромна критика. А пізніше деякі з почерпнутих таким чином ідей Джобс видавав за свої.

Втім, перед тим як зіткнутися з подібними труднощами, в компанію треба було потрапити. З першого моменту своєї появи Apple, Amazon і Google ставили найвищі планки для своїх співробітників. Так, перед тим як потрапити на співбесіду в Google, потрібно пройти тести SAT і GPA, і результати повинні були бути близькі до геніальних. В Amazon навіть на нижчі позиції потрібно пройти масу тестів і перевірок. А Джобс любив говорити, що, тільки наймаючи гравців першого ешелону, компанія може рости. Навіть один гравець другого ешелону може підвести всю компанію.

Очевидно, посередностям в цих компаніях не місце. Проте навіть «зіркам» ніколи не давали там відчути себе комфортно: сама політика HR в компанії Google полягала в тому, щоб не дозволяти співробітникам відчувати свою успішність. А один колишній співробітник Amazon розповів, що повинен був відсилати клієнтам по 12 листів на хвилину. Як тільки продуктивність знизилася в середньому до 7 листів, він був звільнений.

Абсолютно всі керівники розділяють думку, що над створенням геніального продукту не повинен працювати натовп. Стів Джобс з самого початку виділив групу людей, менше 100 осіб та ізольовував їх від усіх інших співробітників. Саме ця група розробляла спочатку Macintosh, а потім працювала над створенням iPod, iPhone і iPad. Безос з Amazon вірив у формулу двох піц. Двох піц повинно бути достатньо, щоб нагодувати людей, які розробляють новий продукт, вважав він. Найпростіша ієрархія була в Google: нагорі була команда з Бріна і Пейджа, а внизу – всі інші. У книжці I’m Feeling Lucky: Confessions of Google Employee Number 59 Дуг Едвардс описує набір принципів, за якими працювала компанія. Три головні правила: не делегуй повноваження – набагато швидше зробити все самому; не вставай на дорозі, якщо ти не принесеш доданої вартості; ідеї важливіше віку або позиції в компанії.

Джерело: Forbes