Новини Ураїни. 6 листопада. Ідея передати бюджетні кошти, за прикладом інших країн, безпосередньо школам, щоб вони самі закуповували підручники, стає все популярнішою.

Школи не долучаються до вибору підручників

Якби навчальним закладам виділили хоча б половину цих коштів, то, учні мали б сучасні підручники, а вчителі не ламали б собі голову над тим, як вчити дітей з різних підручників.

На думку багатьох педагогів, не менш важливою проблемою, ніж рівень забезпечення підручниками, є їхня якість і смислове наповнення.

Днями дуже емоційно з цього приводу висловилася автор одного з підручників, Лілія Гриневич, перший директор Українського центру оцінювання якості освіти, координатор напряму «Суспільство знань» «Уряду змін» Арсенія Яценюка, звернула увагу на те, якими підручниками користуються наші діти, який вони мають вигляд після «багаторазового використання». Знос підручника в школі становить п’ять років.

«Сьогоднішні підручники для 3-го і 4 класів надруковані ще в 2003 і 2004 роках. Вони вже повністю зношені, пошарпані і, звичайно, такими навчальними книгами не приємно користуватися. У наступному році така ж ситуація буде з підручниками для 5-го і 6 класів. Як планує впоратися з цією проблемою Міносвіти? Якоїсь справжньої стратегії щодо підручників у нього, на жаль, немає. Наразі реагують лише на потреби нової программи 11 класу».

«У сусідніх країнах з розвиненою системою освіти (наприклад, у Польщі) працює інша система створення підручників. Видавництва, що спеціалізуються на навчальній книжці, випускають підручники. Після цього вони проводять велику роботу, щоб продемонструвати, що їхні підручники цікаві, якісні. Дуже часто видавці випускають цілий методичний комплект для вчителя. Є інститути зовнішнього оцінювання якості запропонованих підручників. Саме вони дають гриф або допускають книги до використання в школі. І кошти на підручники віддаються в школи. У крайньому випадку – Місцевим органам управління освітою. Фактичний споживач – школа – отримує кошти і сама вирішує, які підручники їй купувати. У нас же фінансування закупівлі підручників централізоване. Школа фактично відсторонена від вибору підручника і повинна використовувати те, що їй спустять зверху. А про великих державних тендерах, про те, як вони проходять і чи бувають при цьому фінансові зловживання, відомо всім. Тому якість українського підручника зросте тоді, коли буде дійсно вільним змагальний ринок створення підручників в Україні, і тоді, коли кошти на підручники будуть наближені до споживача цього підручника, тобто до шкіл. І ці кошти витрачатимуться саме на ті підручники, які обере школа», – зазначила  Лілія Гриневич.

Джерело Цензор.НЕТ