Новини світу. 17 листопада. Фотомонтаж, який виставила на мосту в Римі венеціанська компанія Benetton, шокував громадськість і обурив Ватикан.

Реклама протрималася менше 12 годин

Ось як описує початок рекламної кампанії La Repubblica: «Середа, 8:00, Рим. На мосту Кастель Сант’Анджело троє молодих людей розгортають фотомонтаж (6х3 м) із зображенням Папи Бенедикта XVI, який цілує в губи імама Каїра Ахмеда аль-Тайеба. В обох закриті очі. У той же момент в Мілані, Парижі та Тель-Авіві, а трохи пізніше і в Нью-Йорку, з’явилися інші сюрреалістичні поцілунки: між американським президентом Бараком Обамою та китайським лідером Ху Цзіньтао, Ангелою Меркель і Ніколя Саркозі (з обіймами), між ізраїльським прем’єром Біньяміном Нетаньяху і палестинським президентом Махмудом Аббасом».

«Так венеціанська компанія Benetton дала старт своєї нової шокуючою кампанії «”Ні” ненависті», – повідомляє видання.

Ватикану провокація не сподобалася. Мусульманській громаді теж. Реклама була названа святотатством.

«Ми хотіли направити меседж про відмову від ненависті, – пояснював міжнародній пресі віце-президент венеціанської групи Алессандро Бенеттон. – Якщо глобальна любов залишається утопією, варто хоча б перестати ненавидіти і боротися з культурою нетерпимістю».

Прихильники Папи в Італії відразу ж заговорили про застосування бойкоту.

«Це огидна й образлива кампанія, – написали вони в комюніке. – Ми закликаємо молодих людей бойкотувати товари венеціанської групи, яка робить собі рекламу, ображаючи Папу», – сказали вони.

«Мета кампанії, безумовно, правильна, але методи помилкові, – заявив імам Флоренції Ізеддін Ельзір. – Ми не гомофоби, нас не ображає поцілунок двох чоловіків, але персонажі фотомонтажу не просто якісь двоє чоловіків, а глава Католицької церкви і важливий мусульманський діяч».

О 19:00 стало відомо про офіційну позицію Ватикану.

«Мова йде про серйозну відсутність поваги до Папи, – заявив представник Ватикану падре Федеріко Ломбарді. – Це образа почуттів віруючих, явна демонстрація того, як реклама може порушувати правила шанобливого ставлення до людей лише для того, щоб привернути увагу за допомогою провокації».

«Ми відкликаємо фото, ми шкодуємо, що образили почуття віруючих», – заявив прес-секретар Benetton. Ця рекламна акція протрималася менше 12 годин.

Джерело НБН