Новини України. 30 листопада. Виробників пива, алкоголю і тютюну продовжують обмежувати.

Нові вимоги до реклами алкоголю

Депутати пропонують ввести чергові обмеження на рекламу пива, алкогольної та тютюнової продукції. В опублікованому вчора законопроекті вводиться визначення спеціалізованих видань, де може розміщуватись реклама тютюну і алкоголю, також у документі пропонується заборонити рекламу пива на транспорті, першій і останній сторінках видань. Обмеження торкнуться насамперед чоловічий глянець, частка реклами алкогольних напоїв в якому становить 10-15%, говорять учасники ринку.

Вчора на сайті Верховної ради був опублікований текст законопроекту N9507 депутата Олександр Голуба (КПУ) і Павла Климця (Партія регіонів; бенефіціар горілчаної корпорації “Олімп”) “Про внесення змін до ст. 22. Закону “Про рекламу”.

 У документі депутати визначили поняття спеціалізованих видань, в яких можна рекламувати алкогольну і тютюнову продукцію. До них автори пропонують відносити тільки видання, де більше половини контенту присвячено темі виробництва, обігу та споживання алкогольних напоїв та/або пива, та/або тютюнових виробів. При цьому видання має висвітлювати цю тематику систематично і розміщувати в ньому відповідну рекламу.

Відсутністю цього визначення в законодавстві активно користувалися учасники ринку.

“Всі видання, які розміщують у себе рекламу алкоголю, перереєстровані в спеціальні. Переважно це сегмент чоловічих журналів, і для них ця зміна законодавства може бути суттєвою”, – зазначив гендиректор ВД Hachette Filipacchi Shkulev (Elle, Maxim, Marie Claire) Сергій Мірошниченко. У таких виданнях, за його словами, на алкогольні напої (найчастіше елітні) припадає 10-15% усього обсягу реклами. На його думку, в разі ухвалення закону алкогольні виробники та імпортери будуть шукати новий спосіб просування.

У законопроекті також передбачено заборону реклами пива і столових вин виноградних на перших і останніх сторінках газет, на зовнішніх сторонах обкладинок друкованих ЗМІ (крім спеціалізованих); на зовнішніх і внутрішніх носіях громадського транспорту та метрополітену та в усіх виданнях для дітей та юнацтва. Крім того, реклама пивної продукції повинна буде супроводжуватися текстом попередження: “Надмірне споживання пива шкодить вашому здоров’ю”. Кожному напису повинно бути відведено не менше 15% площі всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону – білим.

“Протягом 2009-2010 років було введено ряд обмежень щодо продажу та споживання пива та алкогольних напоїв з низьким вмістом етилового спирту. Тому логічно застосувати подібне регулювання в сфері реклами пива”, – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.

Виробники пива спокійно поставилися до можливого обмеження реклами. Гендиректор “Міллер Брендз України” Ігор Тихонов каже, що зайвий раз розмістити попередження на продукції нескладно.

“Такі написи варто розміщувати і на рекламі соняшникової олії, надмірне споживання якої також шкідливо, – зазначає він .- У ЄС діють різні обмеження для реклами слабоалкогольних і міцних напоїв, а у нас їх пропонують зрівняти”.

Директор з маркетингу компанії “Перша приватна броварня” Максим Васильєв також вважає логічним обмежити рекламу на обкладинках друкованих ЗМІ та в транспорті, тому що можливий випадковий контакт з нею дітей.

“А от необхідність розміщувати попередження про шкоду здоров’ю може привести до погіршення якості рекламного виконання. Цей напис намагаються зробити непомітною, і в підсумку макет виходить негарним”, – додає він.

Джерело Комерсант