Новини науки. 17 жовтня. Нідерландські вчені розшифрували ДНК головної довгожительки планети, якій вдалося дожити до 115 років.

Вчені розшифрували ДНК жінки, якій вдалося дожити до 115 років

За словами вчених, незважаючи на такий поважний вік, жінка виглядала і поводилася так, ніби вона була молодшою ​​як мінімум на півстоліття. Дослідники виявили в її ДНК унікальні гени довголіття, повідомляє британська телерадіокомпанія BBC.

Особисті дані громадянки Нідерландів, яка була визнана довгожителем-рекордсменом, не розголошуються. У всіх дослідних документах жінка проходить під кодовим ім’ям “W115“. Громадянка Нідерландів прожила здорове і щасливе життя і аж до 100 років була в змозі самостійно себе обслуговувати.

У віці 105 років жінка все-таки погодилася переїхати в будинок престарілих. Тести на розумові здібності, які громадянка Нідерландів пройшла, коли їй було 113 років, показали, що вона розуміє і відчуває себе нітрохи не гірше, ніж 60-75-річні жінки. Вчені констатували, що у W115 аж до самої смерті не було зафіксовано ніяких ознак старечого слабоумства або хвороби Альцгеймера.

Незадовго до смерті жінка заповіла своє тіло і мозок науці. Дослідивши ДНК довгожительки, вчені виявили в її геномі кілька рідкісних і незвичайних генетичних змін або мутацій. Нідерландські фахівці припускають, що саме в них криється відповідь на питання, як жінці вдалося дожити до 115 років і аж до самої смерті зберегти ясність розуму.

Біологи з амстердамського університету вважають, що ці “мутації” можуть бути тим самим геном довголіття, про відкриття якого світова наука марить вже багато років.

“Ми впевнені, що секретом прекрасного здоров’я та довголіття W115 були її особливі гени, завдяки яким її життя було настільки довгим і щасливим”, – заявив доктор Хенне Холстедж з університету Амстердама, додавши, що потрібно ще кілька років досліджень, щоб зробити однозначні висновки на цього приводу.

У віці 100 років у головної довгожительки планети був виявлений рак грудей. З цим страшним діагнозом жінці вдалося прожити ще 15 років. В результаті численних сеансів хіміотерапії, у неї розвинулася злоякісна пухлина шлунку, яку лікарям не вдалося успішно усунути. Нідерландські вчені не кажуть, коли саме померла W115, однак, як припускають журналісти BBC, з моменту смерті довгожительки-рекордсменки, на даний момент, пройшло не менше п’яти років.

За матеріалами Вести.ру