Новини України. 8 жовтня. Розважати, а не інформувати, дискутувати або вчити – тенденція номер один нового сезону на українських телеканалах.

Українське телебачення деградує

І це стосується не тільки телешоу, які заполонили ефіри всіх телеканалів. Це, як не дивно, відноситься і до інформаційного продукту – новин.

Як показує контент-аналіз, проведений Академією української преси за участю вчених Інституту соціології НАНУ, на тлі зростання політизації суспільства новини залишаються безпрецедентно аполітичними і розважальними. У вересні тільки кожне п’яте повідомлення (19%) стосується політики. Про злочинності на початку вересня громадян України інформували частіше (14%), ніж про економіку і фінанси (11%). У вересні, як і протягом всього останнього року, в новинах домінують події масової культури і різні шоу (22%), а також повідомлення про кримінал і різного роду катастрофи – 7%.

«Провідні канали українського телебачення в новинах прайм-тайму формують картину світу, в якій набагато більше уваги приділено розвагам, владі та її діям, криміналу і катастрофам. І це на тлі іншого ТБ-продукту з його суцільними танцями, піснями, змаганнями кулінарів, екстрасенсів, пошуками наречених та іншими реаліті-шоу замість змістовних дискусій, освітніх та культурних програм», – пишуть у своїй статті Валерій Іванов (Академія української преси), Вікторія Сюмар (Інститут масової інформації), Наталя Лихачова (ГО «Телекритика»), Наталя Костенко (Інститут соціології НАН України).

За матеріалами ZN.UA