Новини світу. 19 жовтня. У вівторок, 18 жовтня, в підмосковному Жуковському завершився льотний експеримент, який повинен був допомогти в розслідуванні причин катастрофи літака Як-42 з хокейною командою ярославського “Локомотива” на борту.

Попередня версія підтвердилася льотним експериментом

Він повністю підтвердив версію про те, що в авіакатастрофі винен один з пілотів, який гальмував при зльоті.

Під час льотних випробувань пілот-випробувач, який сидів у лівому кріслі командира, імітуючи дії свого загиблого колеги з компанії “Як-Сервіс”, під час розгону тримав ноги на гальмівних педалях.

Одночасно йому доводилося відтягувати на себе штурвал.

Завдяки спеціальному приладу, прикріпленого до штурвальної колонки і який вимірює зусилля рук пілота, з’ясувалося, що для того, щоб відхилити кермо до 13 градусів (таке відхилення зафіксував бортовий самописець літака, що розбився прямо перед злетом) випробувачам знадобилися зусилля в десятки кілограмів.

Забезпечити це відхилення, не впираючись ногами в педалі гальм, випробувачі, за їхніми словами, вже не змогли. Утримати ж кермо висоти в положенні 13 градусів пілотові вдалося протягом декількох секунд. Для того щоб забезпечити необхідне зусилля в 64 кг, випробувачу довелося щосили тиснути на гальма.

Це було підтверджено останніми випробувальним польотом. Розігнавшись і встановивши кермо висотою в штатне положення 5 градусів, випробувачі просто прибрали руки і ноги з органів управління машини, ніби усунувшись від пілотування, і Як-42 впевнено піднявся в повітря.

Тим самим, в ході серії випробувальних польотів була експериментально доведена версія про те, що Як-42 зазнав аварії через гальмуючий момент на його колесах. Створений він був керуючим пілотом, який чомусь поставив ноги на педалі при зльоті.

Результати льотних випробувань ляжуть в основу звіту технічної комісії про причини катастрофи Як-42, до підготовки якого вже приступили експерти.

За матеріалами РБК