Новини культури. 5 вересня. На Венеціанському кінофестивалі показали найскандальнішу і провокаційну стрічку конкурсної програми – фільм британського режисера Стіва Маккуїна “Сором”.

"Сором" Стіва Маккуїна - найскандальніша стрічка кінофестивалю

Сексуальні інстинкти, фрустрації і обсесії стали центральними темами Венеціанського кінофестивалю. Тон був заданий Девідом Кроненбергом: у своєму новому психологічному трилері “Небезпечний метод” легендарний канадець зробив героями батьків-засновників психоаналізу – Зігмунда Фрейда і Карла Густава Юнга.

Він дослідив їх стосунки не стільки одне з одним, скільки з дивовижною жінкою – російською єврейкою Сабіною Шпільрейн, яка встигла побувати пацієнткою, а потім коханкою одного доктора і асистенткою іншого, а закінчила свої дні в Ростові-на-Дону, де її в 1941 році розстріляли нацисти.

У цій розмовній, але від того не менш майстерній і напруженій, стрічці жіночу роль грає Кіра Найтлі, Фрейда – нинішній улюбленець і екранне alter ego Кроненберга Вігго Мортенсен, а ось роль Юнга дісталася молодому і вельми помітному британському артистові Майклу Фассбендеру.

Фассбендер, схоже, приречений на престижний “Кубок Вольпі”, який вручається у Венеції кращим акторам фестивалю. Якщо не за цікаву роль Юнга, то за видатну, без перебільшень, роботу в провокаційній картині Стіва Маккуїна “Сором”, яку вже називають головним одкровенням і скандалом конкурсної програми.

“Сором” – історія вигадана, що оповідає про успішного і привабливого молодого мешканця Манхеттена, одержимого сексом: від дівчат за викликом до перших зустрічних в метро. Його цікавлять всі, крім тих, з ким треба вибудовувати нормальний людський контакт. Коли в його квартиру переселяється рідна сестра, у якої з особистим життям теж не все гаразд, герой перестає себе контролювати. Трагічна історія сучасного донжуана балансує на небезпечній межі чистої провокації, ніколи за неї не заходячи: замість історії хвороби, замість опису патології на екрані постає притча про відчуження і самотність. З упевненістю можна передбачити, що журі не проігнорує “Сором”, хоча важко припустити, чи дістанеться якийсь із призів картині як такій або тільки акторові.

За матеріалами Вести