Новини України. 17 серпня. Електронні книги стають все більш популярними серед українців, відповідно і компанії виробники намагаються максимально задовольнити попит на ринку.

Українські виробники витісняють китайські букрідери з ринку

За даними аналітичної компанії IDC, минулого року в Україні продали близько 90 тис. букрідерів. А в першому кварталі цього року їх реалізували вже близько 35 тис., на 135% більше торішнього показника. І пристрої стають все доступнішими, пише “Фокус”.

“На початку року їхня середня ціна становила 1820 грн., за п’ять місяців вона знизилася до 1755 гривень”, – сказала виданню аналітик GfK Ukraine Валентина Печончик.

Одним з найбільших виробників букрідерів у світі є Kindle (США), чия доля на ринку минулого року складала понад 40%. Конкурують з ним Novle (США), Nook (США), SonyReader (Японія) та WiSEreader (Китай).

Українські виробники портативних книжок також відповідають на запит ринку, витісняючи китайські букрідери.

Лідером українського ринку електронних книг вважається PocketBook International, яка почала свій шлях в Україні в 2007 році. Тоді керівники “Української поліграфічної групи” вирішили інвестувати в випуск електронних книг.

Спочатку компанія (на той час вона називалася Most Publishing) інвестувала в нову справу $1,5 млн. Початкові інвестиції окупилися буквально за кілька місяців – у перший рік роботи продажу подвоювалися щомісяця. Незабаром українці об’єдналися з тайванським виробником пристроїв Netronix, і це дозволило компанії збільшити обсяг виробництва і зайняти міцні позиції на світовому ринку.

У 2009 році вона продала 190 тис. букрідерів, і її оборот склав близько $25 млн. У минулому році PocketBook International випустила вже 470 тис. пристроїв, і оборот компанії обчислюється сотнями мільйонів. пише видання.

Сьогодні PocketBook співпрацює з ще одним великим виробником – Foxconn, який виготовляє пристрої, зокрема, для Apple.

Ще одна українська компанія “ІТ-інфраструктура” – одна з перших в світі почала випускати пристрої з електронними чорнилами.

“Перша партія електронних книг складалася з 30 пристроїв. Більше наш партнер випустити не зміг про старт бізнесу. Був період, коли ми продавали більше електронних книг, ніж Sony – на той час уже відомий гравець на ринку електронних книг. Фактично ми створювали цей ринок в СНД”, – розповів керівник проекту Володимир Левченко.

Зараз “ІТ-інфраструктура” виробляє тисячі пристроїв Lbook та “Абетка” в рік, які продаються в основному в Росії та Україні. Працівників небагато: розробляють дизайн, створюють і оновлюють програмне забезпечення не більше двох десятків осіб, багато з яких працюють поза офісом.

“Зараз для роботи на цьому ринку настали важкі часи: китайські виробники різко загострили конкуренцію”, – розповідає Володимир Левченко.

Творець Lbook скаржиться на те, що зростання ринку сповільнилося, а конкуренція з китайськими букрідерами змушує знижувати маржу на пристроях. За словами експертів, на різних моделях вона складає від $10 до $40, а її зменшення виробники компенсують ростом продажів пристроїв.

Ще одна компанія AirOn появилася на українському ринку в 2010 році і випускає сьогодні 1,5 тисячі пристроїв в місяць. До початку наступного року AirOn планує збільшити цю цифру в півтора-два рази. Над створенням ПЗ в компанії працює близько десятка програмістів – для успішного просування електронних книг необхідно інвестувати у власні розробки. Крім цього, окремих інвестицій вимагає і сервісна підтримка, відзначає технічний директор компанії Ігор Пишкін.

Всього в Україні представлено до двох десятків різних торгових марок букрідерів. Але багато виробників обмежуються закупівлею пристроїв на китайських заводах і нанесенням свого логотипу. Ціна на електронні книги з прийнятною якістю стартує приблизно з $120.

Виробники сподіваються, що потреба в електронних книгах серед населення зростатиме. В Україні понад 4 млн. школярів і близько 2,5 млн. студентів – досить приваблива цільова аудиторія. Тому виробники надіються, що Міносвіти буде сприяти переходу навчання з друкованих книг на електронні, пише видання.

За матеріалами Фокус, Newsmarket