Новини світу. 17 серпня. П’ять тютюнових компаній США подали в суд на американське Управління з контролю якості продуктів і ліків, вимагаючи скасувати закон, за яким вони будуть зобов’язані розміщувати на сигаретних пачках шокуючі зображення наслідків паління.

сигарети, пачка сигарет
Тютюнові компанії проти заборони паління

Відповідно до закону, прийнятого в 2009 році, американські виробники тютюну зобов’язані з вересня 2012 року розміщується на тютюнових пачках попередження про шкоду паління. Такими повинні стати фотографії уражених палінням легенів, тіл мертвих людей, а також гнилих зубів.

Передбачається, що подібні зображення повинні закривати верхню половину сигаретних пачок і займати не менше 20% площі друкованої реклами тютюнових виробів.

Компанії RJ Reynolds Tobacco (торгові марки Camel і Winston), Lorillard Tobacco (Newport і True), Commonwealth Brands (марки Davidoff і West), а також Liggett Group і Santa Fe Natural Tobacco – вважають, що закон порушує їх право на свободу слова, захищене Першою поправкою до конституції США.

У судовому позові, викладеному на 41 сторінці, тютюнові фірми заявляють, що шокуючі оголошення про шкоду тютюну будуть приводити споживачів у смуток, і ті стануть боятися купувати їх продукцію.

“Уряд має право вимагати розміщення попереджень, які могли бути прямолінійними і в кінцевому рахунку не викликати суперечок, – заявив представник позивачів Флойд Абрамс. – Проте воно не може вимагати, щоб сигаретна пачка слугувала маленьким рекламним плакатом для урядової кампанії проти куріння”.

У червні цього року міністр охорони здоров’я США Кетлін Сібеліус заявила, що нові антитютюнові етикетки допоможуть молодим людям не стати курцями, а дорослим любителям тютюну – відмовитися від шкідливої ​​звички.

Торік виробники тютюну вже програли схожу справу в окружному суді штату Кентуккі. Зараз цей позов чекає розгляду в апеляційному суді.

До позову проти американського Управління по контролю якості продуктів і ліків не приєднався один з найбільших в США виробників тютюну – компанія Altria, якій належить Philip Morris з її знаменитою торговою маркою Marlboro.

За даними американського суспільства по боротьбі з раковими захворюваннями, в 2011 році рак легенів буде діагностований у 220 тис. жителів США.

Джерело ВВС