Новини України. 27 липня. У Києві стає все популярнішою церковна продукція.

Рис зі святим Письмом на упаковці

У магазинах почали продавати кагор з дерев’яними хрестиками на додачу, рис з цитатами з Євангелія на упаковці, а біля станцій метро встановили ларьок, в якому торгують хрестиками, іконами, а разом з тим і кабачками.

Експерти стверджують, що торговці з Божою допомогою просто хочуть підвищити свої продажі.

Біля виходу зі станції метро «Політехнічний інститут» серед ларьків з пивом і сигаретами з’явився МАФ з гучною назвою «Спаси і помилуй, Господи, мешканців та гостей Києва». У кіоску продають церковну атрибутику. Тут є хрестики (від 10 грн.), Хустки, освячені на мощах (15 грн.), Ікони (від 25 грн.), Ладанки з маслом (25 грн.). Крім цього, в ларьку пропонують перевірити свою вагу за 1 грн. та купити кабачки по 6 грн. за кілограм.

Продавець каже, що виручку власник віддає на будівництво храмів, а продукцію закуповує в церковних крамницях.

“Торгівля у нас йде жваво, власник збирається ставити такі ж ларьки на інших станціях метро. Правда, люди незадоволені, що в кіоску не беруть записок за упокій або за здравіє”, – розповіла жінка.

Щоправда, думки місцевих жителів розділилися.

«Для мене це зручно: вийшла з метро – купила свічку. А то до церкви не завжди виходить дійти», – каже молода киянка Катерина.

А пенсіонер Олексій В’ячеславович обурений: «Завжди подібні крамниці знаходилися біля церков. Адже тут брудне місце, де всі плюються, штовхаються і навіть б’ються. Як можна торгувати священною атрибутикою біля метро?»

Тим часом у супермаркетах з’явилися релігійні продукти. Наприклад, рис, упаковку якого прикрасили цитатами з Євангелія. Ще є кагор, до якого додається дерев’яний хрест. А на Майдані недавно продавали з автомата освячену воду. Люди беруть.

«Мені здається, що з такою атрибутикою люди просто не можуть продавати щось неякісне, от і беру», – сказала покупниця в одному з маркетів, яка брала «святий» рис.

Експерти підтверджують, що це просто хороший маркетинговий хід. Люди більше купують «святі» продукти, так як тема релігії і віри їм щеплена з молоком матері, а значить, і продукція підсвідомо сприймається як гарна.

«Мета виробника – грамотно і красиво переконати купувати часто і багато, та ще й друзям-колегам радити. Як це зробити? Через прив’язку до якихось цінностей. У даному випадку компанії вибрали релігію і піаряться за її допомогою», – сказала нам фахівець з PR Катерина Ігольникова.

Священнослужителі кажуть, що заборони на торгівлю церковною продукцією біля метро немає, проте відносяться до цієї практики насторожено.

«Заборони на такі магазини немає. Адже якщо людині ніколи зайти до церкви, нехай вона забіжить до магазину, купить собі Святе Письмо, і це піде їй тільки на користь. Інша справа, що на цьому часто спекулюють і продають церковну продукцію, збираючи гроші на будівництво неіснуючих храмів», – сказав скарбник Києво-Печерської Лаври отець Варсонофій.

А от використання церковної атрибутики з метою збільшення продажів, за його словами – це блюзнірство.

«Це немислимо, щоб на етикетках алкогольних напоїв малювали розп’яття, на продуктах харчування – цитували Писання. Це можна тільки з дозволу Митрополита», – каже отець Варсонофій.

Джерело Сегодня