Новини України. 26 липня. Половина елітного імпортного алкоголю в країні виявилася нелегальною.

алкоголь
Половина елітного алкоголю в Україні нелегальна

З початку місяця найбільших імпортерів і продавців перевіряла податкова служба, співробітники якої на підставі Податкового кодексу виписують їм штрафи і опечатують продукцію.

Імпортери мають намір добиватися внесення поправок до кодексу, які змінили б ситуацію. Але поки їм доводиться домовлятися з інспекторами.
Про проблеми з Державною податковою службою (ДПС) розповіли на умовах анонімності відразу в декількох торгових мережах, а також великих компаніях-імпортерах елітного алкоголю.

“З початку минулого місяця податківці почали застосовувати норму Податкового кодексу, яка вимагає, щоб дата випуску продукції збігалася з датою випуску акцизної марки, – повідомив топ-менеджер однієї з компаній .- Виходить, сьогодні на законних підставах не можна продати жодної пляшки витриманого коньяку, з полиць повинні вилучити віскі, потрібно забути про будь-які вина, випущені до 2011 року “.

“Мінімальний термін витримки віскі та коньяку – три роки, столового вина – рік, марочного – два. У витягу немає горілки і українських вин нижнього цінового сегменту”, – обурюється ще один імпортер.

За оцінками імпортерів, річний обсяг ввезення елітного алкоголю оцінюється в 1 млрд грн. Лише половина цієї продукції випущена в поточному році. Норма, що вимагає збігу дат розливу та випуску марки, міститься в ст. 226 п. 9 Податкового кодексу, який набрав чинності з початку цього року.

Її невиконання карається конфіскацією та штрафом у розмірі 100% вартості продукції. До останнього часу, поки не почалися перевірки, імпортери елітного алкоголю не підозрювали, що ця вимога має до них хоч якесь відношення. “Норма приймалася для того, щоб вітчизняні виробники не клеїли на продукцію цього року дешевші торішні марки, випущені ще до підвищення акцизу”, – говорить менеджер з імпорту компанії “Вінфорт” Павло Глазов.

“Ми ж закупили більш дорогі марки, випущені в цьому році, і не підозрювали, що податкова буде трактувати цю норму саме так”, – обурюється топ-менеджер однієї з алкогольних компаній.

У Державній податковій службі здивовані таким ставленням підприємців. “Закон є закон, і його потрібно виконувати. Якщо імпортери знали, що будуть ввозити алкоголь 2005 року, то вони ще тоді повинні були потурбуватися про те, щоб закупити марки. А зараз невідповідна марка може зацікавити силові відомства”, – розповіло на умовах анонімності джерело в ДПС.

“Перевіряючі нерідко і самі розуміють абсурдність такого підходу, але нічого вдіяти не можуть”, – відзначило джерело в одній з роздрібних мереж.

Яким чином податкова й імпортери будуть виходити з ситуації, поки неясно. “Імпортери компенсують нам виписані штрафи, але продукція опечатана”, – говорить співвласник мережі “Фуршет” Ігор Баленко.

Гірше йдуть справи у самих постачальників. “Якщо для роздрібної торгівлі це незначний обсяг, то в нашому випадку на одному складі може зберігатися половина всього обсягу нашого імпорту. Тому доводиться знаходити спільну мову з інспекторами“, – заявляє джерело в алкогольній компанії.

У ДПС зазначають, що якщо імпортерам щось не подобається, то вони можуть оскаржити дії фіскального органу в суді. Втім, Сергій Козьяков, керуючий партнер юридичної компанії “Козьяков та партнери”, вважає, що домогтися скасування штрафу та конфіскації можна буде, лише довівши, що інспектор при перевірці порушив встановлену законом процедуру або що норма була інтерпретована неправильно.

Схоже, самі імпортери на суди не розраховують. Як розповів президент Торгово-промислового союзу Андрій Близнюк, його організація пропонуватиме парламенту внести до Податкового кодексу поправку, згідно з якою дата випуску марки повинна буде збігатися не з датою виробництва, а з датою ввезення. Можливо, ця ініціатива буде розглянута у вересні спільно з іншими готуються зараз поправками до кодексу.

Джерело Коммерсантъ