Новини технологій. 13 липня. Глядачі перестали цікавитися об‘ємним кіно. В Америці 3D-фільми провалюються

3D виходить з моди

Кіно у форматі 3D втрачає популярність, говориться в дослідженні компанії IHS Screen Digest. За даними компанії, частка аудиторії, яка готова доплачувати за перегляд 3D-стрічок, зменшується.

За 2010 показник перегляду 3D-фільмів в Америці знизився на 10%. Касові збори в США впали на 2,6%, до $ 10,3 млрд із $ 10,6 млрд в 2009 році.

У 2010 році кілька картин, що вийшли в прокат у форматі 3D, провалилися. Глядачі втрачають інтерес до стереокіно, і «хоча фільми жахів можуть отримати вигоду від формату, переважна більшість продукції розчаровує», вважають аналітики компанії BTIG.

У 2009 році фантастичний блокбастер Джеймса Кемерона «Аватар» зібрав 80% доходу саме від перегляду 3D-версії. У 2010 році 3D-частка аудиторії мультфільму «Шрек назавжди» склала 60%. Касові збори «Як приручити дракона» в 3D склали 57% від загальних.

У 2011 році бюджет мультфільму «Тачки-2» склав $ 200 млн, а його касові збори у світі склали $ 270 428 000, причому касові збори від формату 3D в перший уїкенд склали 40%. Касові збори від 3D «Піратів карибського моря-3» за перший вікенд склали $ 260 400 000 (38% від виручки), 3D-показники «Кун-фу Панди-2» і «Зеленого ліхтаря» — 45%.

Голлівудські студії зробили акцент на 3D-технології — це спровокувало зростання цін на квитки. Квиток на 2D-кіносеанс в кінотеатрі AMC в Лос-Анджелесі для дорослого після 15.55 коштує $13,5, в простому 3D він коштує на $4 дорожче, а у форматі IMAX 3D — на $6.

Очевидні й претензії до якості 3D-кіно, нарікають дослідники: при перетворенні 2D-фільму в об’ємний формат картинка втрачає якість кольору, контрасту, зображення.

«Щоб позбутися від тенденції, коли аудиторія захоплюється«темною і брудною картинкою» при перегляді 3D, ми винайшли різні постпродакшн-процеси, які ніколи раніше не застосовувалися, для підвищення різкості, контрасту й насиченості колірного ряду. Кіномеханік в цьому випадку має найважливіше значення, оскільки його компетентність визначає відчуття аудиторії. Давайте змусимо її знову нам вірити», — написав режисер «Трансформерів» Майкл Бей.

«Вже вироблено стільки 3D-фільмів, що люди від них втомилися. І багатьох вони вже не вражають», — говорить Роб Вейнер з Технічного університету в Техасі.

Фахівці в галузі кіноіндустрії зберігають надії на 3D. «Якщо його правильно використовувати, формат має великий потенціал для відкриття нової ери в кіноіндустрії, розповідає 3D-аніматор Яссер Хамед. — Люди більше не ходять в кіно для спостереження за розвитком сюжету — їм потрібні враження».

Режисер «Аватара» Джеймс Кемерон теж вважає, що 3D не зникне: «У кінцевому підсумку все кіно буде у форматі 3D. Звичайно, це має бути якісна технологія. Думаю, люди повинні навчитися відрізняти якісне 3D від неякісного. Ви не будете платити за 3D-фільм, якщо не впевнені, що отримаєте дійсно якісне враження від перегляду».

Джерело Вкурсе