Новини України. 22 червня. Влада обіцяє, що кілометр проїзду по швидкісній дорозі обійдеться в 30 копійок.

дорога магістраль
В Україні з'являться платні дороги

В Україну в найближчі 3-5 років можуть з’явитися платні автомобільні дороги, обіцяє заступник голови Держслужби автодоріг («Укравтодор») Євген Прусенко.

За його словами, це будуть чотири траси (див. інфографіку): Харків-Щербаківка (КПП на кордоні з Росією), Львів-Броди, Ульянівка (Кіровоградська обл)-МиколаївХерсон-Сімферополь та Новомосковськ (Дніпропетровська обл)-Сімферополь, пише Сегодня

Планується, що за проїзд по них на легковому авто треба буде заплатити 30 коп/км (три євроценти), але плату стягуватимуть за всю протяжність траси, незалежно від того, скільки проїхав. Для вантажних авто ціна поки невідома, але вона може бути набагато більшою (для фур, які сильно псують дорожнє покриття, до 3 грн). При цьому обов’язково залишиться безкоштовна альтернативна дорога: вона буде менш комфортною: менше смуг руху, більше світлофорів і т. д.

Як роз’яснила керівник прес-служби «Укравтодору» Олена Мех, перевага для водіїв у тому, що вони зможуть проїхати по платній дорозі набагато швидше, ніж по вже існуючих: нові траси проляжуть в об’їзд населених пунктів (де швидкість руху не більше 60 км /год), а значить, стануть більш прямими і швидкісними: можна буде законно, щоб не оштрафували за перевищення швидкості, розігнатися до 110 км /год.

Напрями вибрані там, де зараз великий рух (наприклад, дві траси на Крим), при цьому дороги вузькі (дві смуги) і розбиті, через що виникають постійні тягучки. Платні ж дороги повинні бути мінімум по шість смуг, з розв’язками на різних рівнях, на в’їзді і виїзді зі спеціальними турнікетами, де можна оплатити за проїзд.

Поки йдуть пошуки іноземних інвесторів, у наших немає таких грошей (кілометр 6-смугової дороги коштує в середньому $ 3-5 млн). Розрахунки показують: траса Новомосковськ-Сімферополь (450 км, ціна до $ 2,3 млрд), за якою в добу проїжджає в обидві сторони до 10 тис. вантажних і легкових авто, окупиться за 15-20 років.

На думку заступника голови Ради автомобілістів Україні Олега Назаренка, платні дороги вигідні насамперед водіям сучасних швидкісних авто і будуть затребувані: «Я днями їхав до Криму, і коли звернув з одеської траси, почалися складнощі: тягучки, погане покриття, на якому не розженешся. У підсумку я більше спалив бензину, ніж заплатив би за проїзд на швидкості при хорошій трасі. А от власники старих тихохідних «жигулів» напевно будуть користуватися нинішніми безкоштовними дорогами».