Новини світу. 21 червня. Відео. Диспетчер аеродрому Бесовец в Карелії (Росія) Сергій Шматков, який вів з землі рейс РГ-243 Москва-Петрозаводськ, стверджує, що до авіакатастрофи призвело неправильне рішення пілота.

Пілоти Ту-134 відмовилися йти на друге коло перед посадкою - диспетчер

За словами диспетчера, він до останнього переконував екіпаж рейсу піти на друге коло. Льотчики вирішили сідати на свій страх і ризик.

Відчуваючи свою безпорадність (диспетчер має право лише рекомендувати командиру екіпажу потрібні дії), фахівець спостерігав, як Ту-134 наближається до аварії.

“Я кілька разів попросив командира Федорова піти на друге коло. Погана видимість через густий туман – всього 2100 метрів, темрява, складна погода. Але Федоров відповів, що буде садити літак вручну, на свій страх і ризик”, – розповів Сергій  Шматков, передає Life News.

Він порівнює авіакатастрофу під Петрозаводськом з торішньою трагедією під Смоленськом, яка сталася з бортом президента Польщі Леха Качинського.

“Я не можу сказати, що на аеродромі взагалі нічого не було видно. Це називається мінімальні умови видимості. В принципі, в таких умовах посадити лайнер можна”, – відзначив він.

Диспетчер згадує останнє, що почув від командира екіпажу Ту-134, перед тим, як машина зникла з екрана радара:

– Я пройшов дальній привід, – повідомив пілот Федоров,
– На курсі.
– Зрозумів, на курсі.

За словами Шматкова, буквально в наступну хвилину він мав вже побачити літак, але цього не сталося.

“Після проходу “далекого приводу” (дві радіостанції, що випромінюють сигнал, розташовані в 6600 метрах від диспетчерської) борт повинен був з’явитися в полі зору. Однак я його так і не побачив. Більше пілоти на зв’язок не виходили”, – розповів диспетчер.

За словами очевидців, літак, заходячи на посадку на дуже маленькій висоті, зачепив лінії електропередач і розбився.

“Судячи з усього, відключення світла відбулося саме тому, – припускає Сергій Шматков, – На кілька секунд злітно-посадкова смуга і всі наші прилади знеструмили, але тут же включився резервний блок. Так що відключення світла не могло стати причиною катастрофи, воно як раз сталося вже під час катастрофи”.

Диспетчер більше не бачив літак в момент аварії.

“Мені повідомили про ситуацію співробітники МНС. Я сам не бачив і не чув ні вибуху, ні бавовни, ні пожежі”, – зазначив диспетчер.

ВІДЕО

Newsmarket

Актуальне від Newsmarket: В авіакатастрофі в Росії загинули українці