19 травня. Microsoft зробила найбільшу пропозицію про покупку за всю свою історію – $8,5 млрд доларів за Skype. У компанії немає проблем з вільними коштами, тож ймовірно, що ця угода стане першою у низці великих покупок в Редмонді.

Microsoft Skype
Microsoft треба добре подумати, що робити зі Skype в конкурентному середовищі

Десять років тому Microsoft безроздільно панувала в галузі. Сьогодні ж вона грає в догонялки з Apple і Google, які знаходяться на гребені хвилі мобільного зв’язку. Розробка нових продуктів “з нуля” займає зазвичай багато часу, і цей час не на стороні Microsoft, пише Information Week.

Враховуючи, що eBay продав Skype інвестиційній компанії ще в 2009 році менше ніж за $2 млрд, пропозиція Microsoft дає можливість повернути вкладення для інвесторів і отримати довгоочікуваний прибуток. Інвестори скажуть спасибі за цей подарунок у кілька мільярдів доларів.

Але, незважаючи на високу ціну, немає ніякої гарантії, що ця угода буде вигідна Microsoft. У діловому світі історія повторюється знову і знову: коли велика риба ковтає маленьких, рано чи пізно у неї настає печія. Пропозиція Microsoft для лідера в сегменті VoIP, Skype, цікавить індустрію насамперед в одному аспекті: що компанія планує зробити зі свіжим уловом.

Очевидно, Microsoft повинна мати грандіозні плани для Skype, які виправдовують таку захмарну ціну. Подивимося правді в очі: ходить дуже багато чуток про те, що ця покупка буде смертю для Skype. Хто знає, може бути, це й правда, але якщо припустити, що так, то що саме піде не так?

Є кілька речей, які Microsoft може зробити, і які майже гарантовано приведуть до краху сервісу:

Стратегія 1 – заборона інших мобільних Skype-клієнтів

Без сумніву, Microsoft захоче отримати відмінний Skype-клієнт для Windows Phone 7. Це не змінює того факту, що на сьогоднішній день iPhone, Android і BlackBerry домінують в мобільному світі. Так що якщо Microsoft хоче залишитися актуальною компанією на сучасному мобільному ринку, вона повинна зробити клієнта Skype конкурентоспроможним і для цих платформ.

У Skype зараз не спостерігається достатку клієнтів для мобільних пристроїв – принаймні на Android. Коли я встановив клієнт Skype на моєму телефоні з Android, то був здивований дивною поведінкою програми і, як мені здається, прискореної розрядкою акумулятора, пише у своїй статті Дейв Метвін.

Другим фактором можна назвати те, що Skype був “найважчим” додатком на моєму смартфоні. Очевидно, Skype (або Microsoft) чекає багато роботи, щоб поліпшити своє ПЗ.

Стратегія 2 – зробити так, щоб Skype працював тільки у світі Microsoft

Це можна назвати розширеним варіантом попередньої стратегії. Ґрунтується вона на заяві самої компанії: “Skype буде підтримувати пристрою від Microsoft, такі як Xbox і Kinect, Windows Phone, широкий спектр пристроїв на Windows, і Microsoft зв’яже за допомогою Skype користувачів Lync, Outlook, Xbox Live й інших. Але ми, тим не менш, продовжимо вкладати кошти в підтримку Skype-клієнтів на платформах інших розробників”.

Це все має сенс з точки зору інтеграції Skype в продукти Microsoft, і не більше. Але якщо програми-клієнти Skype будуть знищені, і компанія змусить усіх використовувати Windows Phone, Messenger і Xbox для передачі голосу, тоді Skype прийде кінець. Одна справа – зробити хороше ПЗ для Windows-платформ, і зовсім інша – повністю відкинути підтримку всіх інших. З іншого боку, можна пригадати, як Microsoft Office підтримала на платформі Apple, і це дає привід для оптимізму.

Стратегія 3 – підкоритися волі телеком-провайдерів

Завдяки обміну голосовими та текстовими даними Skype являє собою загрозу для провайдерів традиційного зв’язку. Microsoft, якому належить Skype, знає про це.

Microsoft грає проти Apple і Google на цьому ринку. Провайдери можуть “попросити” Microsoft змінити або пошкодити продукт з метою збереження своїх прибутків від голосового трафіку, обміну повідомленнями або даними. А Microsoft, може бути, схильна підкоритися, якщо провайдери запропонують компанії більш “смачні” продукти для Windows Phone. Нічого з цього не грає на руку споживачам і має катастрофічні наслідки для майбутнього Skype.

Одним словом, якщо Microsoft зробить невірний крок, то ми можемо втратити Skype. Хоча деякі аналітики і говорять, що Microsoft купує Skype, щоб тримати його подалі від Google, але я схильний погодитися з їх опонентами: насправді, для Google немає причин хотіти купити Skype. Особливо за такою ціною.

У Google вже є свій власний сервіс Google Voice, отриманий від придбання пару років тому компанії GrandCentral. На додаток до VoIP-служби на ПК, він інтегрується і з мобільними телефонами, і наземними лініями зв’язку, і навіть пропонує функції на зразок транскрипції голосу по SMS або електронною поштою. Google Voice вже пропонує більше послуг, ніж Skype, і це дійсно хороший сервіс – але у нього немає такої великої бази користувачів, як у Skype.

І якщо Microsoft візьме на озброєння одну з перерахованих вище стратегій, то для Google ця проблема буде вирішена.

За матеріалами Information Week