Новини України. 13 травня. Національні автовиробники звернулися до уряду України з проханням врахувати їхню позицію у переговорному процесі щодо створення зони вільної торгівлі з ЄС.

автомобіль
Імпорт авто до України можуть обмежити

Про це йшлося у Верховній Раді Україні, де відбулися парламентські слухання «Про стан та перспективи розвитку економічних відносин з ЄС (зона вільної торгівлі) та Митним союзом».

Зокрема, в якості тимчасового регулювання ринку запропонували ввести квоти на імпорт транспортних засобів та встановити мінімальний 10-річний перехідний період, протягом якого поступово знижуватимуться ставки ввізного мита на продукцію машинобудування, з метою адаптації українських заводів до нових умов діяльності в рамках зони вільної торгівлі, повідомляє ЛігаБізенсІнформ.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Україна збирається відкрити дорогу автомобільному «секонд-хенду» з ЄС.

За словами народного депутата України, голови ради асоціації «Укравтопром» Таріела Васадзе, створення зони вільної торгівлі з ЄС — пекуча тема для українських машинобудівників, оскільки цей крок з боку держави визначить «бути чи не бути» високотехнологічним галузям національної промисловості.

«Не викликає сумнівів той факт, що одне з основних завдань зони вільної торгівлі — це створення сприятливих умов для інвестицій з Євросоюзу в Україну та встановлення більш зрозумілих, прозорих і передбачуваних правил», — зазначив голова ради асоціації.

За словами Т.Васадзе, після ратифікації угоди про зону вільної торгівлі з ЄС надія на прихід серйозних інвестицій у машинобудування залишиться лише ілюзією. Згідно зі світовою практикою, відсутність тарифних бар’єрів під час процесу економічної інтеграції повністю блокує приплив інвестицій у ті галузі промисловості, які не мають великого експортного потенціалу, такого, як, наприклад, у сировинних галузей.

«За зоною вільної торгівлі з ЄС неминуче піде перегляд умов доступу українських товарів на наш головний і найбільш об’ємний зовнішній ринок — ринок СНД. Митний союз цілком передбачувано встановить тарифні обмеження на імпорт з України, а це зробить ситуацію в нашій промисловості просто патовою», — застерігає Т.Васадзе.

«Україна ризикує втратити позиції на власному ринку, позбутися тисяч робочих місць і мільярдів бюджетних надходжень. Саме тому автовиробники України закликають всіх учасників переговорного процесу сформувати єдину позицію, яка б враховувала позицію і захищала інтереси національних виробників», — резюмував Т.Васадзе.

Джерело ЛігаБізнесІнформ