Огляд преси. 19 травня. У рекламі елітного житлового комплексу в Сочі напередодні Олімпіади-2014 використовуються “неогітлерівскі” образи відомого дизайнерського агентства, заявляють критики.

В цій картинці знайшли неонацизм і гітлеризм

Промоушен-кампанія, пов’язана із зимовими Олімпійськими іграми в Сочі 2014 року викликає суперечки в Росії через використання в ній, можливо, “фашистських” малюнків.

У кампанії використовуються зображення блакитнооких світловолосих спортсменів і спортсменок, і критики називають ці зображення “неогітлерівськими” і “схожими на картинки з фільмів Лені Ріфеншталь”.

Образи схожого на арійця сноубордиста і ковзанярки, які пильно дивляться вдалину, домінують на гігантських плакатах в Москві і з’являються на обкладинках брошур з рекламою “Горки-Города”, елітного житлового будинку, що зводиться в Червоній Поляні поблизу Сочі на російському узбережжі Чорного моря. Комплекс – результат державно-приватного партнерства у створенні Олімпійського медіа-села для Ігор у Сочі-2014.

“Без сумніву, автори цієї реклами надихнулися нацистським мистецтвом”, – говорить Катерина Дьоготь, відомий історик мистецтва і колишній науковий співробітник Державної Третьяківської галереї.

Коли цю рекламу повісили, російська арт-група “Війна”, яка також відома своєю суперечливою акцією з зображенням 65-метрового фалоса на розвідному мосту в Санкт-Петербурзі, написала в твіттері:

“На Пушкінській площі, навпроти Gap, висить величезна реклама елітного житла в Сочі, відкрито фашистська за стилем“.

Дьоготь та інші говорять, що стиль і поза зображених суб’єктів відразу наводять думки про нацистське мистецтво, яке підкреслювало расову чистоту і зверхність.

The Guardian дізналася, що зображення спортсменів були створені в Doping-Pong, санкт-петербурзької дизайнерської компанії, яка в якості одного зі своїх онлайн-банерів використовує свастику.

Один з останніх проектів компанії – це серія еротичних фотографій двох молодих жінок, одна називається “фа”, а інша “антифа”, які б’ються один з одним на рингу і рвуть один на одному одяг. “Фа”, судячи з усього, отримує перемогу і тріумфально обертається нацистським прапором.

Doping-Pong також тісно співпрацює з російською художницею Катею Заштопік, яка у двадцять з невеликим років відома своїми симпатіями до ультра-правих.

Діма Мішенін, один з дизайнерів в Doping-Pong, заперечує повідомлення, що Заштопік особисто брала участь у створенні образів для реклами “Горки-Город”. “Це наша робота, не її”, – сказав він.

Мішенін заявив, що не поділяє ультра-правих ідей, але зазначив, що впевнений, що “олімпійська естетика починається в Берліні в 1936 році і була створена Лені Ріфеншталь”.

Він додав: “Для мене це питання естетики та краси”.

У відповідь на питання про використання нацистської художньої ілюстрації в своїх інших працях він сказав:

“Коли я використовую символи культури нацистської Німеччини, такі як свастика, то я звичайно ж використовую їх як символи, що представляють переможну націю”.

У більш ранніх інтерв’ю в російській пресі він заявляв:

“Ці символи є трофеями, як черепа на нашій слов’янській огорожі”.

Деякі оглядачі заявляють, що критика зображень “Горки-Города” надто роздута.

Артем Лебедєв, один з найвідоміших молодих дизайнерів Росії, написав пост у блозі, де реклама називалася “неогітлерівською” і “неосталіністською”, але при цьому похвалив Мішеніна за креативність.

Один 26-річний веб-дизайнер заявив Guardian:

“Ну що тут фашистського і арійського? Лише те, що у сноубордиста ніс не картоплею, ще не означає, що він не може бути росіянином”.

Михайло Федотов, радник Дмитра Медведєва з питань розвитку громадянського суспільства і прав людини, заявив, що він стурбований тим, що компанія, яка “заграє з нацистськими символами”, брала участь у цьому проекті.

“Горки-Город” випустив заяву від імені свого креативного директора Дмитра Лещинського, який натякнув на змову з метою дискредитації проекту.

“Будь-які зв’язки та асоціації з фашизмом дуже неприємні для нас, і думки і методи деяких “критиків” провокують саме такого роду асоціації”, – сказав він.

“Публікація огидних позначень і просування “пасквілів” у пресі, знищення та поливання брудом всього, що виділяється, хоча б трішки, з сірої маси реклами – ось справжній фашизм, на мій погляд”.

Катерина Дьоготь розповіла:

“У самій роботі з нацистською естетикою немає нічого забороненого, якщо така робота ґрунтується на критичній інтелектуальній діяльності. Однак я не бачу відображення цього в цих композиціях (на білбордах). Це комерційний проект, відкрито використовує спокусливий потенціал, який нові багатії вбачають у нацистській стилістиці”. “Я думаю, що це може бути віддзеркаленням тих претензій, які можуть бути у молодих багатих людей до аристократичності і до традицій”.

Представник “Сочі-2014” відмовився від коментарів.

Звичайні ж блогери коментують цей скандал такими словами:

“Звичайно, в рекламі спортсмени повинні бути зображені одноногим неграми-педиками! Це так толерантненько!”.

Джерело Guardian