Новини культури. 23 травня. Журі Каннського міжнародного кінофестивалю на чолі з Робертом Де Ніро роздало в неділю ввечері свої призи.

Золота пальмова гілка-Канни
Головний приз отримав Малік, який не приїхав до Канн

Головний приз дістався фільму “Древо життя” кінокласика Терренса Маліка, який, як зазвичай, не з’явився на церемонії.

На думку критиків, розподіл нагород виявився досить справедливим. Єдине що виникло здивування, пов’язане з картиною “Повинно бути, це місце” (This Must Be The Place) італійця Паоло Соррентіно: голова журі Роберт Де Ніро зізнався, що особисто йому сподобався і фільм в цілому, і Шон Пенн у головній ролі – старого рокера, який намагається помститися за муки батька в Освенцімі, але інших членів журі картина не переконала, а рішення повинні прийматися колегіально.

Переможець Малік в ажіотажі навколо власної картини не брав участь: він взагалі багато років не спілкується з журналістами. На прес-конференції всі питання дісталися Бреду Пітту, а за “Золотою пальмовою гілкою” вислали продюсерів. Як пояснив один з них, Білл Полад, режисер “дуже сором’язливий і намагається не випинати своє его, і він не хоче бути знаменитістю”.

Другу за значенням нагороду, гран-прі журі, вирішили поділити навпіл між “Хлопчиком на велосипеді” (Gamin au velo) братів Дарденнів і “Одного разу в Анатолії” (Once Upon a Time in Anatolia) турка Нурі Більге Джейлана. Дарденни – дворазові каннські переможці, у Джейлана в минулому теж був канський приз, а й у тому, і в теперішньому випадку картини виявилися такими сильними, що обійти їх було неможливо.

Приз за найкращу жіночу роль отримала Кірстен Данст, яка зіграла у Ларса фон Трієра в “Меланхолії” наречену, що чекає кінця світу. З боку Де Ніро це важливий жест: фільм ледь не вилетів з конкурсу після того, як його автор, невдало пожартувавши на прес-конференції щодо своїх симпатій до нацистської естетики, був оголошений на фестивалі персоною нон грата.

Приз за найкращу режисуру отримав Ніколас Віндінг Рефн за “Драйв” (Drive), історію каскадера, який у вільний час підробляє водієм у мафії.

Перед церемонією критики припускали, що Гослінгу вручать премію за найкращу чоловічу роль, однак ця нагорода дісталася Жану Дюжардану за “Артиста” (The Artist) Мішеля Хазанавічуса, чорно-білу історію про артиста німого кіно, який не може пристосуватися до наступу ери звуку.

За найкращий сценарій преміювали філологічний трилер Джозефа Седара (Joseph Cedar) під назвою “Примітка” (Footnote) – історію про двох дослідників Тори, батька і сина, що борються за великий міжнародний грант.

Автором найкращої короткометражки стала українка Марина Врода з фільмом “Крос” (Cross), який привезуть ще й у Сочі на “Кінотавр”.

Джерело РИА Новости