Новини світу. 11 квітня. Москва. У московських школах зростає кількість дітей приїжджих з південних республік, пише «Московський Комсомолець».

кавказці
Вчителі російських шкіл не можуть знайти спільної мови з дітьми мігрантів

Якщо з батьками вчителі ще можуть порозумітися на пальцях, то самі діти мало що розуміють на уроках. Найбільша кількість мігрантів припадає на Південний і Південно-Східний адміністративний округ столиці.

Діти мігрантів не тільки погано розуміють вчителів, але й своєю поведінкою часто ставлять вчителів у глухий кут. У деяких школах проводять «приховану сегрегацію», розподіляючи всіх дітей з труднощами в російській мові в один з класів потоку. Але в деяких районах таких хлопців занадто багато, і класи все одно перемішуються. Крім мовної проблеми, вчителі відзначають і складнощі з традиціями ставлення до жінки. Найчастіше діти не сприймати інформацію з вуст викладача-жінки, і не вважають її завдання обов’язковим до виконання. Між тим, вчителів жіночої статі в школах переважна більшість.

«Вони слухняні, по-своєму кмітливі, але не сприймають мене всерйоз, – поскаржилася журналістам Людмила, педагог початкових класів однієї зі шкіл у Любліно. – Хлопці не розуміють, що потрібно робити те, що я говорю». Далеко не всі діти мігрантів нешанобливо ставляться до вчительок, але для зламу дисципліни в класі достатньо одного учня-бешкетника.

У 2006 році в Москві були відкриті так звані школи російської мови. У 10 таких навчальних закладах діти вивчають не тільки мову, а й історію Росії, особливості культури, традиції. Проте, навіть у таких спеціалізованих школах педагоги не можуть справитися з культурною замкнутістю і агресією, що виникає у дітей.

«У них немає ніякої мотивації, – говорить директор однієї зі шкіл. – Вони не бажають адаптуватися».

Громадська рада при уряді Москви стурбувалася проблемою адаптації дітей мігрантів шкільного віку. Створюється спеціальна комісія, яка буде відвідувати уроки і дивитися, як проходить навчальний процес. Буде перевірено рівень як учнів, так і самих викладачів. За підсумками перевірки планується створити кілька спеціалізованих шкіл, де навчатимуться ті, хто зовсім не знає російської мови. З таких шкіл діти зможуть переходити в загальноосвітні школи.

Між тим, громадський фон навколо проблеми можна вважати несприятливим. На жаль, уроки толерантності, що проводилися в школах, ніяк не вплинули на ставлення дітей і батьків до приїжджих. За даними соцопитувань, близько 37% юних москвичів негативно ставляться до однокласників-мігрантів. А за даними комісії у справах національностей, у школах навчаються близько 100 тисяч дітей, які нещодавно переїхали до Москви.

Джерело ПН