Новини науки. 23 квітня. Фізики з німецького Центру дослідження важких іонів (GSI) у Дармштадті (Гессен) за участю російських колег починають експеримент із синтезу нового хімічного елемента з атомним номером 120, який у разі успіху стане найважчим відомим елементом і відкриє новий, восьмий період таблиці Менделєєва .

таблиця менделєєва
Вчені працюють над відкриттям восьмого періоду хімічної таблиці

“Перша частина експерименту розпочнеться 23 квітня і закінчиться 31 травня. Всього в цьому році ми маємо намір присвятити 120 днів нашого експерименту з синтезу 120-го елементу“, – повідомив керівник експерименту професор Зігурд Хофманн (Sigurd Hofmann).

У природі не існує елементів з атомними номерами (числом протонів в ядрі атома) більше 92, тобто важчих від урану. Більш важкі елементи, наприклад плутоній, може  напрацьовуватися в атомних реакторах, а елементи важчі від 100-го (фермія), можна придбати лише на прискорювачах, шляхом бомбардування мішені важкими іонами. При злитті ядер мішені і “снаряд” і виникають ядра нового елемента.

Найважчий елемент сьогодні – 118-й – був отриманий в Об’єднаному інституті ядерних досліджень (ОІЯД) у Дубні. У GSI в 1996 році був отриманий 112-й елемент, який у липні 2010 року був офіційно названий Коперником.

Нинішній експеримент проходитиме на лінійному прискорювачі важких іонів UNILAC, який був запущений у GSI в 1970-ті роки і з тих пір неодноразово модернізувався.
За словами Хофманна, в якості “снарядів” використовуватимуть ядра хрому-54, а в ролі мішені – кюрій-248.

“Теорія передбачає, що період напіврозпаду нового елемента становитиме від 10 до 30 мікросекунд”, – заявив Хофманн.

Джерело РИА Новости