Нвини науки. 24 березня. Дослідники, які аналізували кількість віруючих у різних країнах і зміна цього параметру в часі, прийшли до висновку, що в доступному для огляду майбутньому релігію чекає вимирання.

церква, звіт
Релігія скоро зникне - вчені

Нова робота поки ніде не опублікована, але її препринт доступний на сайті arXiv.org.

Автори вивчали статистичні дані про кількість громадян, які називають себе віруючими, в різних країнах по всьому світу, в тому числі в США, країнах Європи, Канаді та Новій Зеландії. За останні сто років кількість релігійних людей у ​​всіх досліджених країнах зменшувалася – наприклад, в Америці атеїсти були єдиною «релігійної» групою, яка з часом ставала більшою в усіх 50 штатах.

Вчені вирішили перевірити, чи можна пояснити наявну статистку за допомогою математичної моделі, в основі якої лежить міркування про корисність релігійної приналежності. Ця модель передбачає, що люди прагнуть бути членами тієї соціальної групи, участь у якій здається їм найбільш вигідною. Вчені показали, що параметри зміни чисельності членів умовних груп атеїстів та віруючих добре вкладаються в параметри, що передбачаються цією моделлю.

Нещодавно інший колектив дослідників, який також вивчає релігію, прийшов до висновку, що віра може притупляти больові відчуття. Фахівці проводили серію експериментів, в ході яких добровольцям завдавали несильний біль за допомогою ударів струму. Виявилося, що при погляді на образ діви Марії больові відчуття притуплялися.

Джерело Власти.нет