Новини України. 9 березня. З платною інформацією в інтернеті так чи інакше готові експериментувати 30,1% інтернет-користувачів.

Новини, інтернет ЗМІ
Більшість користувачів інтернету не хочуть платити за доступ до сайтів

Такий висновок випливає з результатів онлайн-опитування, проведеного компанією iVOX для видання «Телекритика».

З цих 30,1% найбільший відсоток – 16,7% респондентів – згодні купувати доступ до окремих матеріалів у разі, якщо там міститься дуже важлива чи дуже цікава ексклюзивна інформація. 9% погодилися б платити за доступ до улюблених сайтів за умови, що мова йде про невеликі гроші. 1,5% підписалися б лише на пару сайтів. І лише 2,9% експериментували б з платним доступом безумовно.

Удвічі більша частина опитаних – 61,2% – не готова викладати гроші за інформацію в інтернеті. З них 20,8% обрали відповідь «точно ні», 40,4% – «ні, навряд чи».

8,2% інтернет-користувачів ще не визначилися, 0,5% вибрали інший варіант відповіді (у якому, зокрема, написали: «Тільки за необхідний унікальний контент», «Без проблем знайду безкоштовні аналоги», «Не бачу в цьому сенсу, я можу сам знайти»,  «Завжди знайдуться інші, не менш цікаві сайти», «Тільки за відсутності конкурентів».

Жінки виявилися менш категоричні, ніж чоловіки. Серед чоловіків тих, хто навряд чи буде платити за інформацію в інтернеті – 41,9%; тих, хто точно не буде цього робити – 21,4%. Серед жінок – 38,9% і 20,2% відповідно. Однак і ентузіастів платного доступу серед чоловіків також більше. Зате жінки явно переважають у групі тих, хто ще не визначився у ставленні до цього явища. А також у групі людей, які згодні окремо платити за дуже цікаві й важливі дані.

Вік великого впливу не має. Помітно лише, що люди 45-59 років більше схильні до сумнівів, тоді як молодь 16-29 визначилася з відповіддю більшою мірою.

Географічні фактори мають більшу вагу в цьому питанні. Так, більше ствердних варіантів (зі словом «так») дали люди з великих міст (понад 500 тис. жителів). Але жителі містечок (до 50 тис. і до 100 тис. жителів) частіше за інших воліли відповіді «Так, але за умови, що гроші невеликі». Також помітно, що чим менше місто, тим більше там людей, які ще не визначилися, як ставитися до платного контенту.

Менше тих, хто ще не визначився, серед киян (лише 3,9%). Вартість доступу має найбільше значення для жителів сходу і півдня країни. Інших явних тенденцій, пов’язаних з географією проживання, не простежується.

Опитування проведено у лютому 2011 року (21-28 лютого). Методологія дослідження – онлайн-інтерв’ю з використанням панелі iVOX. Вибірка – 1000 анкет. Структура вибірки відповідає складу інтернет-користувачів України за віком, статті та регіону проживання. Статистична похибка не перевищує 3%.

За матеріалами proit