Новини України. 30 березня. Міністерство закордонних справ у рамках програми “Бренд України” представило мультикові образи українців – хлопчика Спритка і дівчинку Гарнюню.

Нові символи України

Нові символи мають сформувати позитивний імідж країни. Їх зображуватимуть на сувенірах.

Є три варіанти картинок з персонажами: у національному вбранні, ділових костюмах і гірськолижних комбінезонах. Обоє мають великі блакитні очі.

“Девізом нашої держави став вислів Ukraine. Moving in the fast lane, що в перекладі означає “Україна. Рухаючись швидкісною смугою”, – розповідає Сергій Саєнко із прес-служби МЗС, – Спритка і Гарнюню розміщатимемо разом з іншими символами України на сувенірній продукції, біґбордах і в промороликах за кордоном. Раніше теж рекламували. Наприклад, до конкурсу Євробачення. Цього року вперше розробили програму такого масштабу”.

Проте експерти не вважають запропоновані символи найкращим вибором.

“Українцям це не властиве, – відзначає київський народознавець Михайло Волинець, – Синьоокі нації, як правило, живуть далеко від екватора. Такими споконвіку вважали скандинавів. Українці ж, за дослідженнями антропологів, були переважно сіро- та кароокі. Недаремно у піснях ідеться про “чорні брови, карі очі”. Неправильно зобразили обличчя. Українцям притаманна овальна форма лиця, біла шкіра, ледь випуклі вилиці. Волосся і в чоловіків, і в жінок частіше русяве, ніж чорне або світле. Чому б не дати цим героям автентичні українські імена — Іван, Петро, Наталка, Марія. Який англієць чи іспанець вимовить “Спритко” чи “Гарнюня“? Будуть називати “Стрітом” і “Харею”. Це їхніми мовами звучатиме легше”.

На розробку символів витратили 900 тис. грн із державного бюджету.

“Через такі символи з України почнуть глумитися. Навіть через тисячу років після ядерної війни люди, які знайдуть цю бадягу, будуть сміятися і плакати від печалі. Можна перейменувати Спритка на Жлобка, і нічого не зміниться”, – вважає художник, арт-директор Олекса Манн

“Блакитноокі моделі були популярні у кінці 1990-х, — пояснює Олена Смалюк, власниця столичного модельного агентства, член журі міжнародних конкурсів краси — зараз більшість замовників із Європи та країн Сходу просять українських дівчат та хлопців із темними очима. Блакитноокі не підходять і для зйомок у рекламі, бо не викликають довіри. Такий колір вважають ознакою наївної та недалекої людини. Дівчині підвели стрілки над очима — це додає вульгарності, вказує на її легкодоступність. Натомість вій не намалювали, брови зобразили куцими. Тіло непропорційне. У дівчини на жодному малюнку немає ні талії, ні грудей, ні стегон. Хлопець плотний, без широких плечей, з куцими руками і ногами. Зачіски застарілі, українці так не стрижуться”.

За матеріалами Газета. ua