Новини України. 21 лютого. Не так давно багато торгово-розважальних центрів, щоб не втратити орендарів, погодилися на нові для нашого ринку умови оренди площ.

торговий центр
Торгові центри переходять на нові умови оренди приміщень

Наприклад, встановлення пільгового курсу валют, фіксацію орендних ставок у гривнях, надання канікул (певний час орендар оплачує тільки комунальні платежі), укладання короткострокових договорів, пише building.

«2010 р. приніс нові тенденції, – розповідає Елеонора Мельник, керівник відділу консультацій з нерухомості компанії «Ернст енд Янг». – Підвищився попит на торговельні площі, трохи зріс рівень орендних ставок, відновилася реалізація деяких заморожених і нових об’єктів».

Найбільшого поширення одержав принцип розрахунку орендної плати в залежності від обороту компанії-орендаря.

«Довгий час єдиним варіантом оплати оренди площ у торговельній нерухомості України була фіксована ставка. Але в розвинених країнах повсюдна практика – облік обігу наймачів», – стверджує Євгенія Локтіонова, керівник департаменту оренди та управління комерційною нерухомістю Української Торгової Гільдії.

На вітчизняний ринок подібний принцип занесли міжнародні ритейлери, які масово зайшли приблизно п’ять років тому. Потім до них приєдналися великі вітчизняні компанії, що по-перше, готові до прозорої роботи, по-друге, здатні до високого товарообігу. Проте найактивніше відсоток з обороту почали застосовувати з 2009 р. – для утримання якірних орендарів і великих франчайзингових мереж.

При всьому цьому сплата чистого відсотка з обороту застосовується дуже рідко.

«Якщо враховується оборот, то робиться це в основному за комбінованою схемою, при якій сторони домовляються про мінімальною ставкою за 1 кв. м, що виплачується незалежно від продажів, – пояснює Євгенія Локтіонова. – У випадку, коли товарообіг у розрахунку на 1 кв. м за підсумками місяця перевищить цю суму, орендар додатково виплачує відсоток з продажу».

Такий принцип розрахунку орендної плати зараз в основному застосовується щодо якірних орендарів, для магазинів яких характерні висока відвідуваність і товарообіг, відзначають експерти.